|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Besleme Ve Gübreleme |
|
Dersin Kodu |
: |
T_ 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT Öğr.Gör.Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Gübre ve gübrelemenin tanımı ve gübrelerin sınıflandırılması nı bilir. 2. Gübrelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını bilir. 3. Gübreleme metotlarını bilir. 4. Gübrelerin verilme zamanlarını ve verilme derinliklerini bilir. 5. Bitki besin elementlerinin eksiklik belirtilerini ve belirtileri giderme yollarını bilir. 6. Bitki besin elementlerinin bitkiye alınma formlarını ve bitkideki fonksiyonlarını bilir. 7. Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususları bilir. 8.Tahılların gübrelenmesi hakkında yorum yapabilir 9.Meyve ağaçlarının gübrelenmesi hakkındayorum yapabilir 10. Endüstri bitkilerinin gübrelenmesi hakkında yorum yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gübreler ve özelliklerinin kavranması,bitki besleme ve gübreleme bilgilerinin kazandırılması
Gübreler ve özelliklerinin kavranması,bitki besleme ve gübreleme bilgilerinin kazandırılması
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gübre ve gübrelemenin tanımı,gübrelerin sınıflandırılması |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
2 |
İşletme gübreleri |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
3 |
Ticaret gübreleri,azotlu gübreler |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
4 |
Fosforlu gübreler |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
5 |
Potasyumlu gübreler |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
6 |
Kompoze,yaprak ve mikroelement gübrelerin özellikleri |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Bitkibesin elementlerinin eksiklik belirtileri ve giderilme yolları |
|
Ödev,seminer,tartışma |
|
9 |
Gübrelerin kullanılmasında dikkat edilecek hususlar |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
10 |
Gübrelerin verilme zamanları |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
11 |
Gübrelerin verileceği derinlikler |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
12 |
Gübreleme metotları |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
13 |
Tahılların gübrelenmesindeki genel esaslar |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
14 |
Meyve ağaçlarının gübrelenmesindeki genel esaslar |
|
Düz Anlatım, tartışma,gösterim |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Zabunoğlu,S., Karaçal,İ.,1997. Gübreler ve Gübreleme.Ankara ünv.Ziraat fak.yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
* Elde ettiği verilerin analizini yapabilme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
0 |
|
2 |
* Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanıma ve mücadele yapabilme yetisine sahip olma |
0 |
|
3 |
* Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirleyip uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine adebilme, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
5 |
* Alanında edindiği bilgi ve becerileri geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
6 |
* Sorgulayıcı ve araştırıcı olma yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
7 |
* Analitik düşünme yetkinliğinde olma |
0 |
|
8 |
*Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiye sahip olma |
5 |
|
9 |
* Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
10 |
* Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
11 |
* Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri yapabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
* Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
13 |
* Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim becerisine sahip olma |
0 |
|
14 |
* Temel düzeyde ingilizce kullanım becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
* Atatürk ilkeleri ve inkilapları konusunda bilinçli ve bilgi sahibi olma |
0 |
|
16 |
* Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulşama yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
17 |
* Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma |
0 |
|
18 |
* Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlıgı konularında yeterli bilince sahip olma |
4 |
|
19 |
*Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinliğine sahip olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 57 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|