|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarım Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
T 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURHAYAT ÇULLUOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Ekonomik terimleri tanımlama 2) Tarımsal faaliyetleri açıklayabilme 3) Tarım ekonomisinin özelliklerini ve diğerlerinden farklılıklarını kavrama 4) Oretim faktörlerini tanımlama 5) Piyasa kavramını anlama 6) Tarımda fiyat nasıl olduğunu kavrama ve açıklayabilme 7) Devletin tarım politikalarını kavrayabilme 8) Devletin tarıma müdahalesinin nasıl olduğunu kavrayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel ekonomik terimler ile tarımsal faaliyetlerin diğer sektörlerden genel olarak farkı ve buradaki ekonomik faaliyetlerin özelliklerinin öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin konularının tanıtımı |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Tarım ekonomisinin yeri ve önemi |
|
Gösterim, Düz Anlatım |
|
3 |
Tarımsal faaliyetlerin özellikleri |
|
Gösterim, Düz Anlatım |
|
4 |
Tarımsal faaliyetlerin diğer sanayi kollarından farkları |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
5 |
Ekonomik terimler (ekonomi, tarım ekonomisi, ihtiyaç, arz, talep, piyasa vs.) |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
6 |
Ekonomik terimler (ekonomi, tarım ekonomisi, ihtiyaç, arz, talep, piyasa vs.) |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
7 |
Ekonomik sistemler |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Fiyat teşekkülü (Tarımda fiyat oluşumu) |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
10 |
Kısa, orta ve uzun dönemde fiyatların oluşumu |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
11 |
Devletin tarım politikaları |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
12 |
Devletin tarıma müdahalesi |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
13 |
Dolaylı müdahale |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
14 |
Dolaysız müdahale |
|
Gösterim,Grup Çalışması,Düz Anlatım |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Gürgen, Y., Genel Ekonomi, Ç.Ü.Z.F.Genel Yayın No:162, Ders Kitapları Yayın No:51, Adana 1997
2- Gürler, Z., Tarım Ekonomisi, Nobel Yayınları, 1271 Fen Bil.:68, Şubat 2008
3- Dinler, Z., Tarım Ekonomisi, Ekim Kitabevi Yayınları, Bursa 1996
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
* Elde ettiği verilerin analizini yapabilme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
0 |
|
2 |
* Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanıma ve mücadele yapabilme yetisine sahip olma |
0 |
|
3 |
* Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirleyip uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine adebilme, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
5 |
* Alanında edindiği bilgi ve becerileri geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
3 |
|
6 |
* Sorgulayıcı ve araştırıcı olma yetkinliğine sahip olma |
3 |
|
7 |
* Analitik düşünme yetkinliğinde olma |
0 |
|
8 |
*Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiye sahip olma |
3 |
|
9 |
* Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında bilgi sahibi olma |
4 |
|
10 |
* Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
11 |
* Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri yapabilme yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
12 |
* Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
13 |
* Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim becerisine sahip olma |
0 |
|
14 |
* Temel düzeyde ingilizce kullanım becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
* Atatürk ilkeleri ve inkilapları konusunda bilinçli ve bilgi sahibi olma |
0 |
|
16 |
* Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulşama yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
17 |
* Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma |
2 |
|
18 |
* Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlıgı konularında yeterli bilince sahip olma |
0 |
|
19 |
*Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinliğine sahip olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|