|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tah. Yet. Ve Toh. Üretim Tek. |
|
Dersin Kodu |
: |
T 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FARUK TOKLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tahıllar grubunda yer alan bitkilerin neler olduğunu anlama. 2. Tahılların genel olarak Dünya´da ve Türkiye´deki ekonomik önemini kavrama. 3. Tahıl yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda güncel bilgilere sahip olma ve bu bilgileri uygulayabilme. 4. Tahıl tohumlarında çimlenme faktörleri konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri edinme. 5.Tahıl tohumlarında canlılık testleri konusunda temel ve uygulamalı becerilere sahip olma. 6. Tahıl grubunda yer alan bitkilerde tohumluk üretim yöntem ve teknikleri konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri kazanma. 7. Tahıllarda birim alana ekilecek tohumluk miktarının hesap edilmesini ve arazi koşullarında uygulanmasını kavrayabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Serin ve sıcak iklim tahıllarının iklim istekleri, adaptasyon özellikleri, yetiştiriciliği, tohumluk üretim yöntem ve teknikleri konusunda öğrencilere gerekli olan temel ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı ve işlenecek konular ve kullanılacak kaynakların ve araç ve gereçlerin tanıtılması ve öğrencilerle tanışma. |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Tahılların ekonomik önemi |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
3 |
Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
4 |
Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, morfolojisi ve fizyolojisi |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
5 |
Buğday |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
6 |
Buğday |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
7 |
Arpa |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
8 |
Çavdar |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
9 |
Yulaf |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
10 |
Ara sınavı |
|
|
|
11 |
Triticale |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
12 |
Mısır |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
13 |
Mısır |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
14 |
Genel Tekrar |
|
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası |
|
15 |
FİNAL |
|
|
|
16/17 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genç, İ., Yağbasanlar, T., Özkan, H., Toklu, F. Basılmamış Ders Notu.
Kırtok, Y. (1998). Mısır Üretimi ve Kullanımı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
* Elde ettiği verilerin analizini yapabilme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
0 |
|
2 |
* Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanıma ve mücadele yapabilme yetisine sahip olma |
4 |
|
3 |
* Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirleyip uygulayabilme yetisinde olma |
2 |
|
4 |
Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine adebilme, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
5 |
* Alanında edindiği bilgi ve becerileri geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
6 |
* Sorgulayıcı ve araştırıcı olma yetkinliğine sahip olma |
1 |
|
7 |
* Analitik düşünme yetkinliğinde olma |
0 |
|
8 |
*Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiye sahip olma |
5 |
|
9 |
* Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında bilgi sahibi olma |
5 |
|
10 |
* Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
4 |
|
11 |
* Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri yapabilme yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
* Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme yetisinde olma |
5 |
|
13 |
* Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim becerisine sahip olma |
0 |
|
14 |
* Temel düzeyde ingilizce kullanım becerisine sahip olma |
0 |
|
15 |
* Atatürk ilkeleri ve inkilapları konusunda bilinçli ve bilgi sahibi olma |
0 |
|
16 |
* Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulşama yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
17 |
* Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma |
0 |
|
18 |
* Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlıgı konularında yeterli bilince sahip olma |
1 |
|
19 |
*Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinliğine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|