|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce II |
|
Dersin Kodu |
: |
İN-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman AYŞE SEDA GÜLLÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Yön sorar, yön tarif eder.
2- Tercih yapar, tercih sorar.
3- Bir işlemin(işin) nasıl yapıldığını sorar, anlatır.
4- Bir ürünün, avantajı, alanı ile ilgili kıyaslamalar yapar.
5- Gelecekten bahseder, gelecekle ilgili tahminlerde bulunur.
6- İhtimallerden, tahminlerden bahseder.
7- Bir durumu(işi) edilgen yapı kullanarak ifade eder.
8- Geçmişte olmuş, ancak etkisi hala devam eden eylemleri ifade eder.
9- Bir işin amacını(işlevini) açıklar.
10- Sebep- sonuç sorar ve ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabanıcı dilde yazı ve söz ile anlatılmak isteneni doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde ifade etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adverbs of location, noun clauses |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
2 |
Prefer, would rather |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
3 |
Adverbs of manner / Adverbial Clauses of Manner |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
4 |
Comparative / Superlative forms |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
5 |
Will / Going to |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
6 |
Possible / probable / modal verbs( may, might, can, could, must) With present progressive and past forms |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
7 |
Passiye voice (presen, past, future, modals) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
Present perfect tense(affirmative, negative, interrogative forms)/ just, already, yet, still, since, for, ever, never. |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
10 |
Adverbial clauses of purpose ( so that, in order to, so as to, to) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
11 |
The same as / different from |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
12 |
Adverbial clauses of reason( because, since, as, due to, owing to, because of, on the ground of …) |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
13 |
Relative clauses: a) Subjective case, b) Objective case |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
14 |
Possesive case |
|
Anlat, Soru-Cevap |
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The English Grammar Through Graded Exercies: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN Living Sentence Patterns in English: Faruk ŞENTÜRK
English For Secretaries: Şevket Serdar TÜRET
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
* Elde ettiği verilerin analizini yapabilme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
0 |
|
2 |
* Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanıma ve mücadele yapabilme yetisine sahip olma |
0 |
|
3 |
* Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirleyip uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine adebilme, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
5 |
* Alanında edindiği bilgi ve becerileri geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
6 |
* Sorgulayıcı ve araştırıcı olma yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
7 |
* Analitik düşünme yetkinliğinde olma |
0 |
|
8 |
*Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiye sahip olma |
0 |
|
9 |
* Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
10 |
* Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
0 |
|
11 |
* Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri yapabilme yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
12 |
* Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme yetisinde olma |
0 |
|
13 |
* Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim becerisine sahip olma |
2 |
|
14 |
* Temel düzeyde ingilizce kullanım becerisine sahip olma |
5 |
|
15 |
* Atatürk ilkeleri ve inkilapları konusunda bilinçli ve bilgi sahibi olma |
0 |
|
16 |
* Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulşama yetkinliğine sahip olma |
0 |
|
17 |
* Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma |
0 |
|
18 |
* Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlıgı konularında yeterli bilince sahip olma |
0 |
|
19 |
*Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinliğine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|