Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İstatistik Metotlar

Dersin Kodu : TEM203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Araştırma sorusunu ve yöntemini seçer
Veri toplar ve düzenler
Veriyi analiz eder
Merkezi Eğilim ve Sapma Ölçülerini hesaplar.
Hipotez sınamalarını yapar.
Olasılık ve Örnekleme dağılımları ile ilgili mühendislik uygulamaları yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İstatistiğin temel kavram ve tekniklerini ve bunların gerektirdiği terminolojiyi öğretip bunları uygun şekilde kullanma ve yorumlama yetisini kazandırmak

Dersin İçeriği : Temel Kavramlar, Veri Türleri , Veri Kaynakları, Veri Toplama Teknikleri, Örnekleme Teknikler, Sıklık (Frekans) Dağılımları, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri, Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları, Normal Dağılım, Güven Aralıkları, Hipotez testleri, Regresyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Kaynak okuma Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
2 Veri Türleri , Veri Kaynakları Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
3 Veri Toplama Teknikleri Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
4 Örnekleme Teknikleri Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
5 Sıklık (Frekans) Dağılımları Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
6 Merkezi Eğilim Ölçüleri Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
7 Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
8 Arasınav Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir Yazılı Sınav
9 Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
10 Özel Olasılık Dağılımları Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
11 Normal Dağılım Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
12 Güven Aralıkları Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
13 Hipotez testleri Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
14 Regresyon Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
15 Regresyon Kaynak okuma, problem çözme Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum
16/17 Final Sınavı Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fikri Akdeniz ,2010, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, Adana.
 Yaşar Baykul, 1997, İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 3
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 4
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 4
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 1
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 5
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 4
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 1
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 2
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 2
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 0
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 1
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3