|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik Metotlar |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma sorusunu ve yöntemini seçer Veri toplar ve düzenler Veriyi analiz eder Merkezi Eğilim ve Sapma Ölçülerini hesaplar. Hipotez sınamalarını yapar. Olasılık ve Örnekleme dağılımları ile ilgili mühendislik uygulamaları yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İstatistiğin temel kavram ve tekniklerini ve bunların gerektirdiği terminolojiyi öğretip bunları uygun şekilde kullanma ve yorumlama yetisini kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlar, Veri Türleri , Veri Kaynakları, Veri Toplama Teknikleri, Örnekleme Teknikler, Sıklık (Frekans) Dağılımları, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri, Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları, Normal Dağılım, Güven Aralıkları, Hipotez testleri, Regresyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar |
Kaynak okuma |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
2 |
Veri Türleri , Veri Kaynakları |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
3 |
Veri Toplama Teknikleri |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
4 |
Örnekleme Teknikleri |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
5 |
Sıklık (Frekans) Dağılımları |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
6 |
Merkezi Eğilim Ölçüleri |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
7 |
Dağılma, Çarpıklık ve Basıklık Ölçüleri |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
8 |
Arasınav
|
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Olasılık ve Özel Olasılık Dağılımları |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
10 |
Özel Olasılık Dağılımları |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
11 |
Normal Dağılım |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
12 |
Güven Aralıkları |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
13 |
Hipotez testleri |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
14 |
Regresyon |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
15 |
Regresyon |
Kaynak okuma, problem çözme |
Yüz yüze anlatma tekniği,Tahtada problem çözümü, sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Anlatılan konular ders notlarından ve kaynaklardan çalışılarak gözden geçirilir |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fikri Akdeniz ,2010, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, Adana.
Yaşar Baykul, 1997, İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı yayıncılık, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
4 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|