|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik II |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tersinir fonksiyon tanımını yapar.Esas fonksiyon ile ters fonksiyon arasındaki ilişkileri açıklar. Özel tipteki ters fonksiyonları örneklendirir Koordinat sistemlerini tanımlar ve dik koordinat sistemi ile kutupsal koordinat sistemi arasındaki ilişkiyi açıklar. Integral almayı bilirve integral uyguamalarını yapar Çok değişkenli fonksiyonu tanımlar. Yüzeylerin çok değişkenli fonksiyonlarla ifade edilebileceğini kavrar Çok değişkenli fonksiyonlar için kısmi türevleri hesaplar. Çok değişkenli fonksiyonların kritik noktalarını bulur. Lagrange çarpanları metodunu kullanarak koşullu maksimum -minimum problemlerini çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik mesleğinin gerektirdiği temel matematik teori ve bilgilerini öğretmek, Türev Kazandırılan bilgileri ihtiyaç duyulan alanlarda doğru olarak kullanma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ters fonksiyon Teoremi, Üstel ve Logaritma fonksiyonu, Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar, Belirsiz formlar ve Taylor polinomu,
Kutupsal koordinatlar, Beirsiz integral, Belirli integral, İntegral uygulamaları, Çok değişkenli fonksiyonlar, Çok değişkenli fonksiyonlarda maksimum - minimum, Lagrange çarpanları metodu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üstel ve logaritma fonksiyonu
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
2 |
Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Belirsiz formlar
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
4 |
Taylaor polinomu
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Kutupsal koordinat sistemi
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
6 |
İntegral hesaplama metotları
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
7 |
Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların integralleri
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Arasınav
|
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
9 |
Basit kesirler yardımıyla rasyönel fonksiyonların integrali
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
10 |
Belirli integral
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav ve problem çözümü |
|
11 |
Belirli integralin uygulamaları
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Belirli integralin uygulamaları
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
14 |
Çok değişkenli fonksiyonların türevi ve maksimum minimum |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
15 |
Lagrange çarpanları metodu
|
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı
|
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKDENİZ,F, ÜNLÜ,Y., DÖNMEZ,D., . Analize Giriş Cilt 2, 3. Baskı,Nobel Kitabevi, Adana, 2006.
SEWARD, J., Kalkülüs, İkinci baskı, Türkiye Bilimler Akademisi, ISBN: 975-8593-94-3, Ankara, 2007.
STEIN, S. K., BAREELLOS,A., Calculus ve Analitik Geometri 2. Cilt. Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1977.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
2 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
0 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|