Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Dest. Fizik Eğt.

Dersin Kodu : FZ 484

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-) Labview Programlama diliyle program yazmayı bilir.
2-)Bilgisayar ve ADC kullanarak deney verilierini kaydedip analiz edebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar Yardımıyla Fizik Deneylerinin Gerçekleştirilmesi

Dersin İçeriği : Arabirim Sisteminin tanıtımı ve genel giriş Analog-Dijital Çevirici(ADÇ)´lere giriş, çalışma prensibi ve teknikler ADÇ´leri kullanarak bilgisayarın osilaskop gibi kullanımı Sinyal Jeneratöründen okunan sinyalin grafiğinin çizdilmesi ve analizi Kondansatör deneyleri, dolma-boşalma eğrilerinin çizdirilmesi ve zaman sabiti hesabı Sarkacın periyodunun hesaplanması, açıya bağımlılık, küçük salınımlar Optik kapı kullanarak Sarkacın Periyodunun ölçülmesi optik kapı kullanarak yerçekimi ivmesinin ölçülmesi Lenz Kanunu, Bir Bobin ve serbest düşen bir mıknatıs aracılığıyla oluşan EMK´nın ölçülmesi Tek ve çift yarıkta kırınım desenlerinin ölçülmesi RLC Devreleri Diyapozan ve mikrofon ile ses kaydı ve analizi Fourier Analizi ve uygulamalar Genel Değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Arabirim Sisteminin tanıtımı ve genel giriş İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
2 Analog-Dijital Çevirici(ADÇ)´lere giriş, çalışma prensibi ve teknikler İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
3 ADÇ´leri kullanarak bilgisayarın osilaskop gibi kullanımı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
4 Sinyal Jeneratöründen okunan sinyalin grafiğinin çizdilmesi ve analizi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
5 Kondansatör deneyleri, dolma-boşalma eğrilerinin çizdirilmesi ve zaman sabiti hesabı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
6 Sarkacın periyodunun hesaplanması, açıya bağımlılık, küçük salınımlar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
7 Optik kapı kullanarak Sarkacın Periyodunun ölçülmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
8 Arasınav Sınav Sınav
9 optik kapı kullanarak yerçekimi ivmesinin ölçülmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
10 Lenz Kanunu, Bir Bobin ve serbest düşen bir mıknatıs aracılığıyla oluşan EMK´nın ölçülmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
11 Tek ve çift yarıkta kırınım desenlerinin ölçülmesi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
12 RLC Devreleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
13 Diyapozan ve mikrofon ile ses kaydı ve analizi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
14 Fourier Analizi ve uygulamalar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
15 Genel Değerlendirme İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
16/17 FİNAL SINAVI Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Grafik Programla Dili Labview, F. Ünsaçar ve E. Eşme, Seçkin yayınları, 2009. 2. Algılayıcılar Döştürücüler, O. Gürdal, Nobel Yayınları, 2000. 3. http://www.ni.com/labview/ 4. http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sensorler/algilayici.htm
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 5
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 1
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 3
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4