|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Dest. Fizik Eğt. |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 484 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-) Labview Programlama diliyle program yazmayı bilir. 2-)Bilgisayar ve ADC kullanarak deney verilierini kaydedip analiz edebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar Yardımıyla Fizik Deneylerinin Gerçekleştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Arabirim Sisteminin tanıtımı ve genel giriş
Analog-Dijital Çevirici(ADÇ)´lere giriş, çalışma prensibi ve teknikler
ADÇ´leri kullanarak bilgisayarın osilaskop gibi kullanımı
Sinyal Jeneratöründen okunan sinyalin grafiğinin çizdilmesi ve analizi
Kondansatör deneyleri, dolma-boşalma eğrilerinin çizdirilmesi ve zaman sabiti hesabı
Sarkacın periyodunun hesaplanması, açıya bağımlılık, küçük salınımlar
Optik kapı kullanarak Sarkacın Periyodunun ölçülmesi
optik kapı kullanarak yerçekimi ivmesinin ölçülmesi
Lenz Kanunu, Bir Bobin ve serbest düşen bir mıknatıs aracılığıyla oluşan EMK´nın ölçülmesi
Tek ve çift yarıkta kırınım desenlerinin ölçülmesi
RLC Devreleri
Diyapozan ve mikrofon ile ses kaydı ve analizi
Fourier Analizi ve uygulamalar
Genel Değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arabirim Sisteminin tanıtımı ve genel giriş |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Analog-Dijital Çevirici(ADÇ)´lere giriş, çalışma prensibi ve teknikler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
ADÇ´leri kullanarak bilgisayarın osilaskop gibi kullanımı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Sinyal Jeneratöründen okunan sinyalin grafiğinin çizdilmesi ve analizi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Kondansatör deneyleri, dolma-boşalma eğrilerinin çizdirilmesi ve zaman sabiti hesabı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Sarkacın periyodunun hesaplanması, açıya bağımlılık, küçük salınımlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Optik kapı kullanarak Sarkacın Periyodunun ölçülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Arasınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
optik kapı kullanarak yerçekimi ivmesinin ölçülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Lenz Kanunu, Bir Bobin ve serbest düşen bir mıknatıs aracılığıyla oluşan EMK´nın ölçülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Tek ve çift yarıkta kırınım desenlerinin ölçülmesi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
RLC Devreleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Diyapozan ve mikrofon ile ses kaydı ve analizi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Fourier Analizi ve uygulamalar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Grafik Programla Dili Labview, F. Ünsaçar ve E. Eşme, Seçkin yayınları, 2009.
2. Algılayıcılar Döştürücüler, O. Gürdal, Nobel Yayınları, 2000.
3. http://www.ni.com/labview/
4. http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sensorler/algilayici.htm
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
5 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
4 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
1 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|