|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Astronomi |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 460 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gökyüzünü tanımak, bilimsel araştırmaların sonuçlarını kullanarak evreni tanımaya çalışmak Astronomi olaylarını ve yapılan gözlemleri bilinen fiziksel yasaları kullanarak anlamaya ve açıklamaya çalışmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Astronomi de temel kavramları öğrenmek, Gökyüzünü tanmak, Evrenin genel yapısı içerisinde gökcisimlerinin fiziksel özelliklerini kavramak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Astronomide koordinat sistemleri, astronominin kısa tarihi, ışık ve teleskoplar, güneş sistemi: güneş ve gezegenler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler, UZAYMER, Ç.U gözlemevi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gökyüzünü tanıyalım |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Tartşma |
|
2 |
Astronomide temel kavramlar ve ölçü birimleri |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Tartşma |
|
3 |
Astronomide koordinat sistemleri ve dönüşüm bağıntıları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Tartşma |
|
4 |
Astronomide Tarihsel Gelişmeler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
5 |
Rönesans ve hareket yasaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
6 |
Işık ve Teleskoplar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
7 |
Güneş Sistemi ve gezegen Sistemlerine genel bir bakış |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Dünya ve uydusu Ay |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
10 |
İç Gezegenler: Merkür, Venüs ve Mars |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
11 |
Dış gezegenler: Jupiter, Saturn, Uranus and Neptun |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
12 |
Güneş sistemimizdeki cüce gezegenler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
13 |
Güneş sisteminin diger elemanları: Asteroidler, Kuyruklu yıldızlar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
14 |
Meteors, Meteorites and Meteor Showers |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
15 |
Güneş sisteminin oluşumu: Diskler, halkalar ve Uydular |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Ders, Sunum, Tartşma |
|
16/17 |
Genel Özet ve Yorum Soruları-Yanıtları |
Genel Tekrar |
Genel Tekrar |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Astronomi ve Astrofizik, O Demircan, S Özdemir, B Gürol
Astronomy: Journey to the Frontier, J.D. Fix
In Quest of the Universe, K.F . Kuhn
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
5 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
5 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
4 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
4 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|