|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Sıcaklık Süperiletkenliklerin Tekn. Uyg. |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 420 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Süperiletken malzemelerin uygulama alanlarını belirler. Malzeme hazırlanması ve teknolojideki uygulamalarından birisi olan tel yapımı ve metodlarını tanımlar. Nükleer Magnetik Görüntüleme (MRI) tanımlar. Küçük ve büyük ölçekli elektronik uygulamaları tanımlar. Magnetik Kaldırma Kuvvetini tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin teknolojik uygulamalarını öğretmek.
Teknolojik malzemeleri ve uygulama alanlarını tanımak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Süperiletken magnetler, Enerji Uygulamaları, Tel yapımı ve metodları, İletim hatları, yer altı kabloları, Kapasite ve akım sınırlayıcıları, Elektrik güç uygulamaları, Soğutucu olarak kullanımı, Nükleer Magnetik Görüntüleme (MRI), Magnetik Kaldırma Kuvveti, Uçan tekerler, Süperiletken motorlar, Süperiletken Magnetik enerji depolama, Diğer uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Süperiletken magnetler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
2 |
Tel yapımı ve metodları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
3 |
Tel yapımı ve metodlarına devam |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
4 |
İletim hatları, yer altı kabloları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
5 |
Kapasite ve akım sınırlayıcıları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
6 |
Elektrik güç uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
7 |
Soğutucu olarak kullanımı |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Nükleer Magnetik Görüntüleme (MRI) |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
10 |
Magnetik Kaldırma Kuvveti |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
11 |
Uçan tekerler |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
12 |
Süperiletken motorlar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
13 |
Süperiletken Magnetik enerji depolama |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
14 |
Diğer uygulamalar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
15 |
Diğer uygulamalar |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın, internet araştırması yapılsın |
Tartışmalı Ders
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
C. Kittel, Katıhal Fiziğine Giriş, 6.Baskıdan çeviri, GÜVEN Kitap Yayın Dağılım LTD. ŞTİ, İstanbul, 1996.
Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen
Introduction to Superconductivity, M.Tinkham
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
1 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
0 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
3 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
1 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
2 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
5 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
1 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
2 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|