Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Projesi 2

Dersin Kodu : FZ 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ
Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ
Prof.Dr. EDA EŞKUT
Doç.Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT
Doç.Dr. FARUK KARADAĞ
Prof.Dr. RAMAZAN ESEN
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI
Prof.Dr. HAMİDE KAVAK
Prof.Dr. METİN ÖZDEMİR
Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU
Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR
Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK
Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ
Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK
Prof.Dr. ZEHRA YEĞİNGİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci
1.Alanında ilginç problemleri tasnifler
2. Araştırma yapmak istediği konuda kaynakları belirler
3.Seçilen kaynakları doğru kullanarak problemi çözer
4.Çözdüğü problemi kurallara uygun yazar veya sözlü ifade eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fizik eğitiminin son yılında, İleri lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunmayı öğrenmek

Dersin İçeriği : Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri , üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesinin ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma planı hazırlanır Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
2 Konu seçimi için araştırma yapılır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
3 Konu seçimi için araştırma yapılır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
4 Konuyu belirler, ön sunumu yapar Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
5 Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapılır Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
6 Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için planı hazırlanır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
7 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
8 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
9 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
10 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
11 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
12 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
13 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
14 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
15 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
16/17 Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 0
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 0
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 2
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 5
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 4
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 0
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 0
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2