Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yoğun Madde Fiziği 2

Dersin Kodu : FZ 406

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RAMAZAN ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üç büyük sınıfa ayrılan katıların (iletken, yalıtkan ve yarı iletken) özelliklerini bilir.
Katılarda gerçekleşen fiziksel olayları teorik olarak inceler.
Katıların uygulamaya yönelik hedeflerini belirler.
Katılar temelinde yapılan aygıtların çalışma prensiplerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Katıların kristallik yapıları ve kristallik yapılarında fonon spektrumlarının incelenmesi ve elektronların kinetik denklemleri ve diğer fiziksel özelliklerinin (optik, fotoelektrik vs.) aydınlanması ve uygulama alanlarının belirlenerek genişletilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Maddenin manyetik özellikleri, Paramanyetizma, Diamanyetizma, Ferromanyetizma, Ferrimanyetizma, Antiferromanyetizma, Süperiletkenlik, Fononlar ve maddenin fononlarla etkileşiimi,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakultesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maddenin manyetik özellikleri İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
2 Maddenin manyetik özellikleri İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
3 Paramanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
4 Paramanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
5 Diamanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
6 Diamanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
7 Ferromanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
8 Arasınav
9 Ferromanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
10 Ferrimanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
11 Antiferromanyetizma İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
12 Süperiletkenlik İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
13 Süperiletkenlik İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
14 Fononlar ve maddenin fononlarla etkileşiimi. İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
15 Fononlar ve maddenin fononlarla etkileşiimi. İlgili konu araştırılsın tartışmalı ders
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kittel, Katı Hal Fiziğine Girş
 Mermin, Ashcroft, Solid State Physics
 Peierls R., Quantum Theory of Solids
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 4 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 3
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 3
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4