|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kuantum Mekaniği 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klasik Fizik teorilerinin yetersiz kaldığı olayları kavramak Atom ve atomaltı (mikroskopik) sistemlerin matematiksel kavramlar cinsinden tanımlar ve bunları fiziksel içeriğe dönüştüren bilimsel yöntemi anlar. Tek- boyutlu potansiyel problemlerinden 3-boyutlu küresl potansiyel problemlerine geçişi kavramak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını ögrenmek ve değişik sistemlere uygulayarak daha iyi kavranmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Küresel simetrik potansiyel, açısal momentum özfonksiyonları, radyal Schrödinger denklemi, Pertürbasyon yöntemi, Varyasyon yöntemi, zamana bağlı pertürbasyon kuramı, Açısal momentum cebiri, spin, Simetri ve korunum yasaları, öteleme, Green fonksiyonu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Küresel simetrik potansiyel, açısal momentum özfonksiyonları, radyal Schrödinger denklemi |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Hidrojen atomu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Pertürbasyon yöntemi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Varyasyon yöntemi, zamana bağlı pertürbasyon kuramı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Açısal momentum cebiri, spin |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
İki açısal momentumun toplamı, Clebsch-Gordan katsayıları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Tekrar ve uygulama |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Simetri ve korunum yasaları, öteleme |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Dönme ve yansıma |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Özdeş parçacık sistemleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Saçılmanın temel kavramları, |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Green fonksiyonu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Yaklaşık Born yöntemi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Tekrar ve uygulama |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kuantum Mekaniğine giriş, Bekir Karaoğlu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kuantum Mekaniği 2; Dereli, Tekin; Verçin, Abdullah (1998) ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, İstanbul
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
4 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
4 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
3 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|