|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik İçin Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 238 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kompleks sayıları tanımlar, dört işlemi yapar. kompleks düzlemde bölgeleri tanımlar. Analitik fonksiyonu tanımlar. harmonik eşleniği tanımlar ve hesaplar Kompleks integral alır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm uygulamalı bilimlerde olduğu gibi, fizik disiplininde de üst düzeyde ve daha ağır bir matematik kullanımını gerektiren dersler arasında bir köprü kurmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kompleks Analiz: Kompleks sayılar, kompleks sayılarla işlemler ve kurallar
Kompleks sayıların kompleks düzlemde kutupsal gösterimi
De Moivre formülü, Euler formülü
Kompleks düzlemde bölgeler,kompleks sayıların temel Fonksiyonları, kompleks değişkenli fonksiyonların tasviri (haritalama)
Analitik Fonksiyonlar: Türev,limit ve süreklilik kavramları
Cauchy-Riemann denklemleri, Harmonik fonksiyonlar,
Kompleks Düzlemde İntegraller ve Seriler:
Cauchy Teoremi
Analitk fonksiyonların seri açılımı:Taylor ve Laurent serileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kompleks Analiz: Kompleks sayılar, kompleks sayılarla işlemler ve kurallar |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Kompleks sayıların kompleks düzlemde kutupsal gösterimi |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
3 |
De Moivre formülü, Euler formülü |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Kompleks düzlemde bölgeler,kompleks sayıların temel Fonksiyonları, kompleks değişkenli fonksiyonların tasviri (haritalama)) |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Analitik Fonksiyonlar: Türev,limit ve süreklilik kavramları |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Cauchy-Riemann denklemleri, Harmonik fonksiyonlar |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Kompleks Düzlemde İntegraller ve Seriler: |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Cauchy Teoremi |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
10 |
İntegral hesabı temel formülleri ve Cauchy integral formülleri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Bazı İntegrallerin Limitleri:Jordon Teoremi,Regüler fonksiyonların türevleri. |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Analitk fonksiyonların seri açılımı:Taylor ve Laurent serileri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Analitk fonksiyonların seri açılımı:Taylor ve Laurent serileri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Rezidü kavramı ve teoremi.Rezidü hesaplama teknikleri ve bazı integrallerin hesabı |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Rezidü kavramı ve teoremi.Rezidü hesaplama teknikleri ve bazı integrallerin hesabı |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler Bekir Karaoğlu 3. basım Güven Yayınları
Fizikte Matematik Metodları Coşkun Önem Birsen Yayınevi 1998
Fen ve Mühendislik Bilimlerinde Matematik Yöntemler, Selcuk Ş.Bayın ders Kitapları A.Ş. Ankara 2004
Kompleks Değişkenler Ve Uygulamaları, Ruel V. Churchill and James Ward Brown. Beşinci Basım, McGraw-Hill Uluslararası yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
1 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
1 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
2 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
6 |
84 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 174 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|