Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Elektronik

Dersin Kodu : FZ 230

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel elektronik devre elemanlarını ve işlevlerini bilir.
Elektronik devre elemanlarıyla devre kurabilmesi veya kurulu devreleri çözümleyebilmesi için gerekli yasaları bilir.
Temel elektronik devrelerinin nerelerde ve ne amaçlarla kullanılabileceğini bilir.
Sayısal mantık devrelerini kullanabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FZ 109 Fizik
FZ 110 Fizik II
FZ 117 Analiz

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel elektrik-elektronik kavramlarını,elektronik aygıtların fiziksel yapısını, karakteristiklerini ve çalışmasını, elektronik devre analizini, sayısal mantık devrelerini ve sayısal ölçmeyi öğretmek.

Dersin İçeriği : Temel Elektrik Elemanları , Doğru Akım Devreleri , Devre Teorisi , Alternatif Akımlar (AC) , Alternatif Akım Devrelerinin Çözümlenmesi (RL-RC-RLC) , Yarıiletken Fiziği ve Atomun Yapısı , Yarı iletkenler (Diyotlar) , Diyot Uygulamaları , Transistörler , Eklemli ve iki kutuplu Transistörler (BJT’ler) , Alan Etkili Transistörler (JFET’ler) , İşlemsel Yükselteçler (OPAMs) , Sayısal Elektronik , Sayısal Ölçmeler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyaf Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Elektrik Elemanları İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
2 Doğru Akım Devreleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
3 Devre Teorisi İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
4 Alternatif Akımlar (AC) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
5 Alternatif Akım Devrelerinin Çözümlenmesi (RL-RC-RLC) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
6 Yarıiletken Fiziği ve Atomun Yapısı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
7 Yarı iletkenler (Diyotlar) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
8 Ara Sınav Sınav Sınav
9 Diyot Uygulamaları İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
10 Transistörler İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
11 Eklemli ve iki kutuplu Transistörler (BJT’ler) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
12 Alan Etkili Transistörler (JFET’ler) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
13 İşlemsel Yükselteçler (OPAMs) İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
14 Sayısal Elektronik İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
15 Sayısal Ölçmeler İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
16/17 Final Sınavı Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brophy, James J. (2000). Fenciler İçin Elektronik, Bilim Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar  Arifoğlu, Ugur (2000). Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri 1-2, Alfa Yayınları, İstanbul.
 Boylestad, Robert; Nashhelsky, Louis (1994). Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Evren Ofset A.Ş. MEB Yayınları ANKARA.
 Küçük, Serdar (2005) Elektronik,Birsen Yayınevi, İstanbul.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 4
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 4
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6