|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Elektronik |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 230 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel elektronik devre elemanlarını ve işlevlerini bilir. Elektronik devre elemanlarıyla devre kurabilmesi veya kurulu devreleri çözümleyebilmesi için gerekli yasaları bilir. Temel elektronik devrelerinin nerelerde ve ne amaçlarla kullanılabileceğini bilir. Sayısal mantık devrelerini kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FZ 109 Fizik FZ 110 Fizik II FZ 117 Analiz
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel elektrik-elektronik kavramlarını,elektronik aygıtların fiziksel yapısını, karakteristiklerini ve çalışmasını, elektronik devre analizini, sayısal mantık devrelerini ve sayısal ölçmeyi öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Elektrik Elemanları , Doğru Akım Devreleri , Devre Teorisi , Alternatif Akımlar (AC) , Alternatif Akım Devrelerinin Çözümlenmesi (RL-RC-RLC) , Yarıiletken Fiziği ve Atomun Yapısı , Yarı iletkenler (Diyotlar) , Diyot Uygulamaları , Transistörler , Eklemli ve iki kutuplu Transistörler (BJT’ler) , Alan Etkili Transistörler (JFET’ler) , İşlemsel Yükselteçler (OPAMs) , Sayısal Elektronik , Sayısal Ölçmeler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyaf Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Elektrik Elemanları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Doğru Akım Devreleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Devre Teorisi |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Alternatif Akımlar (AC) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Alternatif Akım Devrelerinin Çözümlenmesi (RL-RC-RLC) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Yarıiletken Fiziği ve Atomun Yapısı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Yarı iletkenler (Diyotlar) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Diyot Uygulamaları |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Transistörler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Eklemli ve iki kutuplu Transistörler (BJT’ler) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Alan Etkili Transistörler (JFET’ler) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
İşlemsel Yükselteçler (OPAMs) |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Sayısal Elektronik |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Sayısal Ölçmeler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Brophy, James J. (2000). Fenciler İçin Elektronik, Bilim Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Arifoğlu, Ugur (2000). Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri 1-2, Alfa Yayınları, İstanbul.
Boylestad, Robert; Nashhelsky, Louis (1994). Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, Evren Ofset A.Ş. MEB Yayınları ANKARA.
Küçük, Serdar (2005) Elektronik,Birsen Yayınevi, İstanbul.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
4 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
4 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
3 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
4 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|