|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik Lab. 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 222 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Osiloskop kullanmayı bilir. Dalga biçimlerini bilir. Dalga özelliklerini ve teoremlerini deneysel olarak doğrulayabilir. Işığın dalga özelliklerini deneysel olarak ispatlayabilir. Dalgalar ve optik alanında öğrendiği temel yasaları ve teoremleri günlük yaşantıyla bağdaştırabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dalgalar ve optik alanında öğrenilmiş teorik bilgileri ve yöntemleri deneysel olarak uygulamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanıtım ve Giriş, Dalga Biçimi Ölçümleri, İki Dalganın DoğrusalToplamı ve Vuru, Aynı ve Farklı Frekanslı Dalgalar İçin Lissajous Eğrileri, LRC Devreleri ve Sönümlü Harmonik Hareket, LRC Devreleri ve Salınımlar-Rezonans, Mikrodalga Deneyi, Işın Optiğine Giriş, Işığın Kırılması, Prizmalarda Işığın Kırılması, Prizmada Beyaz Işığın Renklerine Ayrışması ve Çukur Aynada Görüntü Oluşumu, İnce Kenarlı Mercekte Görüntü Oluşumu Ve Kalın Kenarlı Merceğin Odak Uzaklığının Bulunması, Fiber Optik Kablo ile Işık Hızının Ölçülmesi, Girişim ve Kırınım (Young) Deneyi, Telafi deneyleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyaf Fakültesi Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanıtım ve Giriş |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
2 |
Dalga Biçimi Ölçümleri |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
3 |
İki Dalganın DoğrusalToplamı ve Vuru |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
4 |
Aynı ve Farklı Frekanslı Dalgalar İçin Lissajous Eğrileri |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
5 |
LRC Devreleri ve Sönümlü Harmonik Hareket |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
6 |
LRC Devreleri ve Salınımlar-Rezonans |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
7 |
Mikrodalga Deneyi |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Işın Optiğine Giriş |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
10 |
Işığın Kırılması, Prizmalarda Işığın Kırılması |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
11 |
Prizmada Beyaz Işığın Renklerine Ayrışması ve Çukur Aynada Görüntü Oluşumu |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
12 |
10 İnce Kenarlı Mercekte Görüntü Oluşumu Ve Kalın Kenarlı Merceğin Odak Uzaklığının Bulunması |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
13 |
Fiber Optik Kablo ile Işık Hızının Ölçülmesi |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
14 |
Girişim ve Kırınım (Young) Deneyi |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
15 |
Telafi deneyleri |
İlgili deneye hazırlık yapılsın |
Deneysel - Sunum |
|
16/17 |
Final SInavı |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DALGALAR ve OPTİK LABORATUVARI DENEY FÖYÜ
YAZARLAR
Prof. Dr. Yüksel UFUKTEPE
Arş. Gör. Hüseyin TOPAKLI
Arş. Gör. Funda AKSOY
Arş. Gör. Güvenç AKGÜL
Arş. Gör. Selda KILIÇ ÇETİN
Arş. Gör. Gönül AKÇA
Uzm. Emrumiye ARLI
Doktora Öğrencisi Zeynep BAZ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
5 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
3 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
1 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
4 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
5 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 46 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|