|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analiz II |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 118 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU Prof.Dr. HAMİDE KAVAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Dizi ve Seriler hakkında bilgi edinme ve uygulamalarını ögrenmek. 2. Belirli ve belirsiz integrallerin özelliklerini öğrenmek ve çeşitli fonksiyonların integrallerini alabilmek. 3. Belirli İntegrallerin uygulamalarını öğrenip, bunları hacim, moment ve ağırlık merkezi hesaplamalarında kullanabilmek. 4. Çok değişkenli Fonksiyonlarda limit ve süreklilik işlemlerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel matematiği öğrencilere kavratmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Diziler, Dizilerin Limitlerini Hesaplama Teoremleri
Seriler, Sonsuz Seriler, Serilerin Yakınsaklığı, Oran ve Kök Testleri
Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri, Binom Teoremi, Kuvvet Serilerinin Uygulamaları
Belirli İntegralin Tanımı ve Özellikleri, Analizin Temel Teoremi
Belirsiz İntegraller ve Dönüşüm Kuralı
Belirli İntegrallerin Uygulamaları, Hacim Hesapları ve Bir Eksen Etrafında Döndürme
Düzlem Eğrilerin Uzunlukları, Dönel Yüzey Alanları ve Papus Teoremleri
Momentler ve Ağırlık Merkezleri
Integrasyon Teknikleri, Kısmi İntegrasyon, Rasyonel Fonksiyonların Integrasyonu
Trigonometrik Dönüşümler ve Trigonometrik İntegraller
Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Yüksek Boyutlarda Limit ve Süreklilik
Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Kapalı Fonksiyon Teoremleri
İki Katlı İntegraller, Üç Katlı İntegraller |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Diziler, Dizilerin Limitlerini Hesaplama Teoremleri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Seriler, Sonsuz Seriler, Serilerin Yakınsaklığı, Oran ve Kök Testleri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri, Binom Teoremi, Kuvvet Serilerinin Uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Belirli İntegralin Tanımı ve Özellikleri, Analizin Temel Teoremi |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Belirsiz İntegraller ve Dönüşüm Kuralı |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Belirli İntegrallerin Uygulamaları, Hacim Hesapları ve Bir Eksen Etrafında Döndürme |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Belirli İntegrallerin Uygulamaları, Hacim Hesapları ve Bir Eksen Etrafında Döndürme |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
8 |
ARA SINAV |
Sınav |
Yazılı |
|
9 |
Düzlem Eğrilerin Uzunlukları, Dönel Yüzey Alanları ve Papus Teoremleri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Momentler ve Ağırlık Merkezleri |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Integrasyon Teknikleri, Kısmi İntegrasyon, Rasyonel Fonksiyonların Integrasyonu |
Kitapta ilgili bölüm incelensin |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Trigonometrik Dönüşümler ve Trigonometrik İntegraller |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Yüksek Boyutlarda Limit ve Süreklilik |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Kısmi Türevler, Zincir Kuralı, Kapalı Fonksiyon Teoremleri |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
İki Katlı İntegraller, Üç Katlı İntegraller |
Kitapta ilgili bölüm okunsun. |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3. Calculus, Robert Ellis, Denny Gulick, Harcourt Brace Jovanovich, Inc., 1982
1. Thomas Calculus 1, Beta, 2009, Çeviran: Recep Korkmaz
2. College Mathematics, Ayres Frank, McGraw Hill, Newyork, 2001,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
1 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
0 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 198 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|