|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil ( İngilizce) |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ŞENEL DURMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cümleleri anlar ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanır.
Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alır. Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlar.
Kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili kolayca bağlantı kurar.
Basit bir dille geçmişini tanımlar. Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verir.
İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu…, şu…., saat kaç? Kim…? Ne…? Nerede…? Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları; at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, …,), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane…?, Ne kadar…?, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ….lim, …..lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; …ebilirmisin? (kapıyı açabilir misin?). Öneride bulunma; …. ister misin? |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
2 |
Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
3 |
Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
4 |
Talking about a holiday- a, an, any, some |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
5 |
)Talking about possessions-have/has got |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
6 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
7 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
8 |
Midterm test (visa |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
|
9 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
10 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
11 |
Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
12 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
13 |
Partnerle görüşmek ve bir makale yazmak |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
14 |
Interviewing your partner and writing an article |
İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma |
Okuma, çeviri ve konuşma |
|
15 |
Repetition |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final Exam |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
1 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
1 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
1 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
1 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
0 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
1 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|