Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil ( İngilizce)

Dersin Kodu : IN 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ŞENEL DURMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cümleleri anlar ve yakın ilişkili olan ifadeleri, sıklıkla kullanır.
Tanıdık ve rutin konularla ilgili bilgi alır.
Günlük hayata dair bir konunun ana fikirlerini anlar.
Kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili kolayca bağlantı kurar.
Basit bir dille geçmişini tanımlar.
Görüş ve planları için fikirler,nedenler ve açıklamalar verir.
İngilizcenin konuşulduğu yerde durumların üstesinden gelir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.

Dersin İçeriği : Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu…, şu…., saat kaç? Kim…? Ne…? Nerede…? Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları; at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, …,), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane…?, Ne kadar…?, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ….lim, …..lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; …ebilirmisin? (kapıyı açabilir misin?). Öneride bulunma; …. ister misin?

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
2 Possessive (‘s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
3 Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
4 Talking about a holiday- a, an, any, some İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
5 )Talking about possessions-have/has got İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
6 Talking about sports you like/hate-verb + -ing İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
7 Talking about sports you like/hate-verb + -ing İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
8 Midterm test (visa Ara sınav Yazılı sınav
9 Adverbs of frequency-class survey on weekend activities İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
10 Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
11 Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
12 Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
13 Partnerle görüşmek ve bir makale yazmak İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
14 Interviewing your partner and writing an article İlgili konuyu kitap ve diğer kaynaklardan okuma Okuma, çeviri ve konuşma
15 Repetition Final sınavı Yazılı sınav
16/17 Final Exam Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 1
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 1
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 0
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 1
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 0
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4