Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Farsça 1

Dersin Kodu : ILS311

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farsça alfabeyi okur, yazar.
Farsçanın temel kurallarını bilir.
Basit düzeyde Farsça konuşur.
Farsça kelime düzeyi gelişir.
Farsça okur.
Farsça yazar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Farsça öğreniminin temelini oluşturmaktır.

Dersin İçeriği : Farsçanın alfabesi ve Farsça gramer yapısının temel kuralları metinlerle birlikte okutulacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : teknik donanımlı sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin ve bölümlerinin tanıtımı ders için kaynak hazırlığı Sunuş Düz anlatım
2 Sarf bilgileri (Sesbilim, harflerin telaffuzu, ses değişmeleri, vurgu) Önceki konuda alıştırma yapılması Soru-cevap
3 Okuma Alıştırmaları Önceki konuda alıştırma yapılması Uygulama Soru-Cevap
4 İsim, isim çekimi (Uygulamalı) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
5 Sıfat, sıfat çeşitleri (İsim ve sıfat arasındaki farklar uygulamalı olarak anlatılacak) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
6 Cümle ve cümlede sıfat Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
7 Zamir (Anlam ve yapılarına göre) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım soru cevap
8 Ara Sınav + Fiil konusuna giriş Önceki konuda alıştırma yapılması yazılı yoklama
9 Asıl Fiiller, zaman ve kip Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
10 Anlam nitelikleri ve çatı bakımından fiiller Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
11 Edat (türeme bilgisi ve şekilleri) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
12 Basit cümle örnekleri Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
13 Pratik (Söyleneni anlama, tanıma, tanıştırma) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
14 Soru sözcükleri ile uygulama (diyalog ve monolog çalışmaları) Önceki konuda alıştırma yapılması düz anlatım uygulama Soru-cevap
15 Sınav Sınava hazırlık yazılı yoklama
16/17 Sınav sınava hazırlık yazılı yoklama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım, Nimet, (2000), Farsça Dilbilgisi, Erzurum.
 Kanar, Mehmet, Çiçekler, Mustafa, Güzelyüz, Ali (2001) Kendi Kendine Pratik Farsça Konuşma Kılavuzu, Fono Açıköğretim Kurumu Yay., İstanbul.
 Kanar, Mehmet, (1993), Büyük Türkçe-Farsça Sözlük, Birim Yay., İstanbul.
 Tokmak, Naci, (1995), Farsça-Türkçe Ortak Deyimler, Çantay Kitabevi, İstanbul. . .
 Semere, Yedullah, (1991), Farsça Öğretim Seti, AZFA Yay., İstanbul.
 Şükun, Ziya, (1984), Farsça-Türkçe Lügat, Gencine-i Güftar Ferheng-i Ziya, 3 Cilt, MEB Yay., İstanbul.
Diğer Kaynaklar  Ateş, Ahmet, Tarzi, Abdulvehhab, (1982), Farsça Grameri, Tercüman Yay., İstanbul.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 0
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 3
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 1
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 4
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 1
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 3
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 61
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.44
Dersin AKTS Kredisi: 2