|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Farsça 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS311 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NURAN ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farsça alfabeyi okur, yazar. Farsçanın temel kurallarını bilir. Basit düzeyde Farsça konuşur. Farsça kelime düzeyi gelişir. Farsça okur. Farsça yazar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Farsça öğreniminin temelini oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Farsçanın alfabesi ve Farsça gramer yapısının temel kuralları metinlerle birlikte okutulacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
teknik donanımlı sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin ve bölümlerinin tanıtımı |
ders için kaynak hazırlığı |
Sunuş
Düz anlatım |
|
2 |
Sarf bilgileri (Sesbilim, harflerin telaffuzu, ses değişmeleri, vurgu) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
Soru-cevap |
|
3 |
Okuma Alıştırmaları |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
Uygulama
Soru-Cevap |
|
4 |
İsim, isim çekimi (Uygulamalı) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
5 |
Sıfat, sıfat çeşitleri (İsim ve sıfat arasındaki farklar uygulamalı olarak anlatılacak) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
6 |
Cümle ve cümlede sıfat |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
7 |
Zamir (Anlam ve yapılarına göre) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
soru cevap |
|
8 |
Ara Sınav + Fiil konusuna giriş |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
yazılı yoklama |
|
9 |
Asıl Fiiller, zaman ve kip |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
10 |
Anlam nitelikleri ve çatı bakımından fiiller |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
11 |
Edat (türeme bilgisi ve şekilleri) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
12 |
Basit cümle örnekleri |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
13 |
Pratik (Söyleneni anlama, tanıma, tanıştırma) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
14 |
Soru sözcükleri ile uygulama (diyalog ve monolog çalışmaları) |
Önceki konuda alıştırma yapılması |
düz anlatım
uygulama
Soru-cevap |
|
15 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
yazılı yoklama |
|
16/17 |
Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı yoklama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldırım, Nimet, (2000), Farsça Dilbilgisi, Erzurum.
Kanar, Mehmet, Çiçekler, Mustafa, Güzelyüz, Ali (2001) Kendi Kendine Pratik Farsça Konuşma Kılavuzu, Fono Açıköğretim Kurumu Yay., İstanbul.
Kanar, Mehmet, (1993), Büyük Türkçe-Farsça Sözlük, Birim Yay., İstanbul.
Tokmak, Naci, (1995), Farsça-Türkçe Ortak Deyimler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
.
.
Semere, Yedullah, (1991), Farsça Öğretim Seti, AZFA Yay., İstanbul.
Şükun, Ziya, (1984), Farsça-Türkçe Lügat, Gencine-i Güftar Ferheng-i Ziya, 3 Cilt, MEB Yay., İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ateş, Ahmet, Tarzi, Abdulvehhab, (1982), Farsça Grameri, Tercüman Yay., İstanbul.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
0 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
2 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
1 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
1 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
2 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
1 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
1 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 61 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|