|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pratik Dini Hizmetleri |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. M.MANSUR GÖKCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dini mükellefiyetleri öğretir. Temizliğin dindeki önemini kavratarak nasıl yapılacağını öğretir. 3. Gusül, abdest ve teyemmümüm nasıl yapılacağını öğretir. 4. Kadınlara mahsus halleri, özür ve hükmünü öğretir. 5. Namaz çeşitlerini, nasıl kılınacaklarını ve hükümlerini kavratır. 6. Cenaze ve seferle ilgili hükümleri kavratır. 7. Oruç, zekat ve haccın hükümlerini ve nasıl yapılacaklarını öğreterek bireye ve topluma katkısını kavratır. 8. Kurbana ait hükümleri öğretir. Dini törenlerin nasıl yapılacağını ve okunacak duaları öğretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
IL 414 Pratik Dini Hizmetleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlmihal konularının kavranması.
Teorik bilgilerin öğrenilerek uygulamalarının nasıl yapılacağının kavranması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İbadet yapabilmek için gerekli ön hazırlıklar.
Apdest, namaz, cenaze, oruç, zekat, kurban |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mükellef ve şer-i hükümler |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Bireysel anlatım, |
|
2 |
İslamda temizlik. Abdest, gusül ve teyemmüm |
Abdest ve gusül yerlerinin tanıtılması |
Bireysel anlatım, Uygulama, Aktif yöntem |
|
3 |
Kadınlara mahsus haller. Namaz vakitleri ve çeşitleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Bireysel anlatım, |
|
4 |
Ezan ve kamet. Beş vakit namaz |
Mescitlerin tanıtımı |
Bireysel anlatım, Ödev, Uygulama, Aktif yöntem |
|
5 |
Beş vakit namaz |
Mescitlerin tanıtımı |
Bireysel anlatım, Uygulama, Aktif yöntem |
|
6 |
Namaza ait hükümler |
Namaza ait hükümlerin Fıkıh kitaplarından tetkiki |
Bireysel anlatım, Ödev, |
|
7 |
Ara sınav. |
konu tekrarı |
Yazılı |
|
8 |
Cuma ve bayram namazları |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Bireysel anlatım, Uygulama, Aktif yöntem |
|
9 |
Hasta namazı. Teravih namazı. Sefer. |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Bireysel anlatım, Uygulama, Aktif yöntem |
|
10 |
Cenaze |
Cenaze yıkanmasının ve Defnin gözlenmesi |
Uygulama, Aktif yöntem |
|
11 |
Oruç-zekat |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Bireysel anlatım, Aktif yöntem |
|
12 |
Hac |
Hacc´la ilgili videoların izlenmesi |
Bireysel anlatım, Ödev, Uygulama |
|
13 |
Kurban |
Kurban kesiminin gözlemlenmesi |
Bireysel anlatım, Uygulama, |
|
14 |
Dualar |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları çalışmak |
Bireysel anlatım, Uygulama |
|
15 |
Dualar |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları çalışmak |
Bireysel anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
konu tekrarı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Hamdi Akseki, İslam Dini; İlmihal, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 2010.
Cemal Sofuoğlu, İslam Dini Esasları, Kanyılmaz matbaası, İzmir 1996.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mehmet Aydın, İslam Dini İlmihali, Hibaş Yayınları, Ankara 1981.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
0 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
5 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
6 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|