Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Çalışması I

Dersin Kodu : IL 411

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF GÖKALP
Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ
Doç.Dr. ASIM YAPICI
Prof.Dr. NASİ ASLAN
Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK
Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAMİT DİKMEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.GÖZDE RAMAZANOĞLU
Doç.Dr. İSMAİL ŞIK
Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK
Doç.Dr. FATİH YAHYA AYAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN COŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlahiyat alanının temel kaynakları tanır ve kullanır
Alana özgü temel aynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini bilir
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak ve bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla İlahiyatın temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak

Dersin İçeriği : İlahiyat bilimlerinin tarihi, önemi, İlahiyat alanının temel sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri ve teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Kütüphane, Bilgisayar laboratuvarı vs.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri İlgili kaynaklardan okuma anlatım, tartışma
2 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak tarama
3 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak tarama
4 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma Bilgilerin tasnifi
5 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma Bilgilerin tasnifi
6 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma Bilgilerin tasnifi
7 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma Bilgilerin tasnifi
8 Tezin sunumu Tez hakkında çalışma Sunum
9 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma Bilgilerin tasnifi
10 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma raporlaştırma
11 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma raporlaştırma
12 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma raporlaştırma
13 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma raporlaştırma
14 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma kontrol ve düzeltme
15 literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar Tez hakkında çalışma kontrol ve düzeltme
16/17 Tezin sunumu Tez hakkında çalışma Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel İslam bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri ve İslam Tarihi ve Sanatları alanının temel kaynakları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 3
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 5
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 2
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 3
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 1
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 1
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 0
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3