|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Çalışması I |
|
Dersin Kodu |
: |
IL 411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF GÖKALP Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ Doç.Dr. ASIM YAPICI Prof.Dr. NASİ ASLAN Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAMİT DİKMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.GÖZDE RAMAZANOĞLU Doç.Dr. İSMAİL ŞIK Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK Doç.Dr. FATİH YAHYA AYAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN COŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlahiyat alanının temel kaynakları tanır ve kullanır Alana özgü temel aynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini bilir Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak ve bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla İlahiyatın temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlahiyat bilimlerinin tarihi, önemi, İlahiyat alanının temel sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri ve teknikleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Kütüphane, Bilgisayar laboratuvarı vs. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri |
İlgili kaynaklardan okuma |
anlatım, tartışma |
|
2 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez hakkında çalışma |
Kaynak tarama |
|
3 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar) |
Tez hakkında çalışma |
Kaynak tarama |
|
4 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
5 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
6 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
7 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
8 |
Tezin sunumu |
Tez hakkında çalışma |
Sunum |
|
9 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
Bilgilerin tasnifi |
|
10 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
raporlaştırma |
|
11 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
raporlaştırma |
|
12 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
raporlaştırma |
|
13 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
raporlaştırma |
|
14 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
kontrol ve düzeltme |
|
15 |
literatür tarama (1-3. haftalar); bigilerin tasnifi (4-8. haftalar); raporlaştırma (9-12. haftalar); kontrol ve düzeltme (13-14. haftalar |
Tez hakkında çalışma |
kontrol ve düzeltme |
|
16/17 |
Tezin sunumu |
Tez hakkında çalışma |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel İslam bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri ve İslam Tarihi ve Sanatları alanının temel kaynakları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
3 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
3 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
5 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
3 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
1 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
2 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
1 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
0 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|