Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapı Projesi

Dersin Kodu : MIM465

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERKİN ERTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yapı elemanlarının tümünün konstrüksiyon tasarımını yapar.
Yapının strüktür tasarımını yapar.
Mimari bir yapının uygulama projesinin temel, döşeme, merdiven, çatı, sistem kesiti ve detaylarının; plan, kesit, görünüşlerinin ve detaylarının çeşitli ölçeklerde teknik çizim kurallarına uygun olarak çizer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Binanın taşıyıcı konstrüksiyonunu tasarlayabilme, her türlü yapı elemanının konstrüksiyon tasarımını yapabilmek, detaylandırabilmek, uygulama projesi ve detaylarını tekniğine uygun çizebilmek.

Dersin İçeriği : Seçilen bir binanın mimari bir tasarımın strüktürel analizi ve uygulanmaya yönelik taşıyıcı sisteminin belirlenmesi, 1/50 uygulama planları, kesitler ve görünüşlerinin çizilmesi, temel sisteminin araştırılması, betonarme yapılarda döşeme kalıp planlarının, çelik ya da ahşap yapılarda döşeme planlarının tasarımı, merdiven tasarımı ve 1/20 plan-kesit-görünüşleri ve detaylarının hazırlanması, çatı planları ve kesitleri ile detaylandırılması, ıslak hacimlerin tasarımı, tesisat planlarının hazırlanması, özel durumlarda doğramaların detaylandırılması, çizilen tüm detayların 1/50 uygulama projesi üzerinde geçirilerek yeniden düzenlenmesi,vaziyet planının uygulamaya yönelik olarak hazırlanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bina (obje) seçimi Bina araştırması Tartışma, beyin fırtınası
2 Seçilen binanın 1/50 çizimi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
3 Seçilen binanın konstrüksiyon analizi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
4 Temel planı Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
5 Döşeme kalıp tasarımı Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
6 Döşeme kalıp planı Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
7 Ara sınav - Ara teslim Dönem içi çalışmaların teslim edilmesi Ders notları ve dönem içi yapılan çalışmalara çalışılması
8 Çatı konstrüksiyon planı Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
9 Çatı detayları Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
10 Merdiven tasarımı, plan-kesit çizimi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
11 Merdiven detay çizimi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
12 Islak hacim tasarımı ve detayı Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
13 Uygulama projesinin yıl içi yapılan çalışmalara göre yeniden çizilmesi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
14 Uygulama projesinin yıl içi yapılan çalışmalara göre yeniden çizilmesi Konuyla ilgili teknik çizimlerin araştırılması. Tartışma, beyin fırtınası, atölye çalışması
15 Final Teslimi Dönem içi çalışmaların teslim edilmesi Ders notları ve dönem içi yapılan çalışmalara çalışılması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mimarlıkta Yapı-Yapım, Prof. Dr. Erkin Erten, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2012
Diğer Kaynaklar  Yurtdışı ve yurtiçi periyodikler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 3
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 1
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 5
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 3
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 3
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 209
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.36
Dersin AKTS Kredisi: 8