|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Mimarlık Akımları |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM445 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ulusal ve uluslar arası mimarlık akımları ve mimarlık tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel tekniklere sahip olma, tanımlama ve uygulayabilme becerisi Mimari tasarımın aşamaları, mekânı kavrama ve oluşturulmasındaki temel öğeleri tanımlama ve yorumlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüz mimarlığını hazırlayan toplumsal, ekonomik ve kültürel ortam, çağın düşünce ve felsefe yapısı, edebiyatı ve diğer sanat anlayışlarındaki değişimlerin mimarlık ürünlerinin oluşmasındaki yerleri ve değerlerini çözümleyebilecek kuramsal yaklaşımların ve bilgilerin verilmesi becerilerin kazandırılması.Mimarlık akımları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endüstri Devrimi´ nden Günümüze, Mimarlık Ortamı,,yeni Gelişen Teknolojiler ve Yeni Malzemelere Bağlı Oluşan ve Gelişen Mimarlık Akımları,yapıları Oluşturan Mimarların Felsefi Görüşleri ve Kuramsal Arkaplan 1914-1918 Kuramlar Dönemi, çağdaş mimari davranışın ardında yatan düşünsel dağarcığın çeşitliliği , akımların örneklerinin analizi; fütürizm,konstrüktivizm,süprematizm,akımların örneklerinin analizi,akımların Örneklerinin Analizi/ Arasınav,pürizm; akımların örneklerinin analizi, akımların Örneklerinin Analizi; Neo-Plastisizm fonksiyonalizm, Bauhaus,akımların Örneklerinin Analizi; Ekspresyonizm,akımların Örneklerinin Analizi; Brütalizm,akımların Örneklerinin Analizi; Post Modernizm, Historisist (Tarihçi) Yaklaşım ,
contextualist (Bağlamcı) Yaklaşım, Geç Modernizm, Yeni Modernizm Dekonstrüktivizm,yılsonu sınavı uygulanacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endüstri Devrimi´ nden Günümüze, Mimarlık Ortamı |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Yeni Gelişen Teknolojiler ve Yeni Malzemelere Bağlı Oluşan ve Gelişen Mimarlık Akımları |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Yapıları Oluşturan Mimarların Felsefi Görüşleri ve Kuramsal Arkaplan 1914-1918 Kuramlar Dönemi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Çağdaş Mimari Davranışın Ardında Yatan Düşünsel Dağarcığın Çeşitliliği |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Akımların Örneklerinin Analizi; Fütürizm |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Konstrüktivizm, Süprematizm. Akımların Örneklerinin Analizi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Akımların Örneklerinin Analizi/ Arasınav |
Kaynak okuma |
sınav |
|
8 |
Pürizm; Akımların Örneklerinin Analizi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Akımların Örneklerinin Analizi; Neo-Plastisizm |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Fonksiyonalizm, Bauhaus |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Akımların Örneklerinin Analizi; Ekspresyonizm |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Akımların Örneklerinin Analizi; Brütalizm |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Akımların Örneklerinin Analizi; Post Modernizm, Historisist (Tarihçi) Yaklaşım |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Contextualist (Bağlamcı) Yaklaşım, Geç Modernizm, Yeni Modernizm Dekonstrüktivizm |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yılsonu sınavı |
|
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Benevolo, L.; History of Modern Architecture I: Industrial Revolution, MIT Press,
Cambridge, 1971.
Conrads, U.; 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Şevki Vanlı
Mimarlık Vakfı Yayınları, 1991.
Giedion, S.; Space, Time and Architecture, 5th ed., Harvard University Press,
Cambridge, 1967.
Kortan, E.; “Modern ve Post Modern Mimarlığa Eleştirisel Bir Bakış”, Yapı-111,
Şubat 1991.
The Thames and Hudson Dictionary of 20th Century Architecture, 1996.
Index Architecture: A Columbia Book of Architecture, edited by Bernard Tschumi
and Matthew Berman; assisted by Jane Kim. Cambridge, Mass: MIT Press, 2003.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
0 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
2 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
2 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
2 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
3 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 53 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|