|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Tasarım Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM437 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi Yaratıcılık ve ustalık düzeyinde entelektüel ve etnik becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretebilme, kendi çözümlerini ve sentezlerini kritik ederek yorumlayabilme Mimari tasarımın aşamaları, mekânı kavrama ve oluşturulmasındaki temel öğeleri tanımlama ve yorumlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tasarlamanın ve mimari tasarımın özelliklerinin, gelişiminin, teorilerinin ve metodlarının kuramsal ve kavramsal olarak bilgilerinin verilmesi tasarım becerisinin arttırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar ve kuramlar,tasarlamanın ve mimari tasarımın özellikleri,tasarımın gelişimi ve metodolojisi,tasarım teorileri ve metod yaklaşımları,tasarım teorileri ve metodlarının değerlendirilmesi,tasarım teorileri ve metodları,tasarlama süreci ve metod yaklaşımları,tasarlama strüktürü ve stratejileri /arasınav,tasarlama strüktürü ve stratejileri,mimari tasarıma analitik yaklaşımlar,tasarıma katılım biçimleri,tasarımda önerme sınama ve çözüm belirleyici olarak değerlendirmeler,tasarımda önerme sınama ve çözüm belirleyici olarak değerlendirmeler,çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar,yılsonu Sınavı uygulanacaktır.
sınav
16
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar ve kuramlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
2 |
Tasarlamanın ve mimari tasarımın özellikleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
3 |
Tasarımın gelişimi ve metodolojisi |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
4 |
Tasarım teorileri ve metod yaklaşımları |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
5 |
Tasarım teorileri ve metodlarının değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
6 |
Tasarım teorileri ve metodları |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
7 |
Tasarlama süreci ve metod yaklaşımları |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
8 |
Tasarlama strüktürü ve stratejileri /arasınav |
Kaynak okuma |
düz anlatım / arasınav |
|
9 |
Tasarlama strüktürü ve stratejileri |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
10 |
Mimari tasarıma analitik yaklaşımlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
11 |
Tasarıma katılım biçimleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
12 |
Tasarımda önerme sınama ve çözüm belirleyici olarak değerlendirmeler |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
13 |
Tasarımda önerme sınama ve çözüm belirleyici olarak değerlendirmeler |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
14 |
Çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar |
Kaynak okuma |
düz anlatım tartışma |
|
15 |
Yılsonu Sınavı |
|
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Moaveni, S., (2003), Finite Element Analysis-Theory and Application with ANSYS, Pearson
Education Inc., New Jersey.
Kurman, D., (2001), “Design In Space and Time”, Bits and Spaces, Birkhauser Publishers For
Architecture, Basel-Boston-Berlin
İnceoğlu, M. ve İnceoğlu, N., (2004), Mimarlıkta Söylem Kuram ve Uygulama, Tasarım
Yayın Grubu, İstanbul.
Chapman, M.,(2002), "Review of Architecture and Science"
Bayazıd , N., (2004), Tasarı Kuramları ve Metodları , Birsen Yayınevi , İstanbul.
Burry, M., (1997), “Architectural Design Based On Paramaetric Variation And Associative
Geometri”, ECAADE Conference Proceedings, 1997, Vienna.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
2 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
3 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
1 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|