|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimariyi yorumlama va anlama,
soyut anlatım gücünü ortaya koyabilmek için fotoğraf teknolojisinden yararlanma, Yeni bakış açıları geliştirme, Komkpozisyon kuralları ile yaratıcılığını geliştirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari fotoğrafçılık için, kompozisyon oluşturma ve kurgusu, çekimlerde karşılaşabilecekleri sorunların çözümleri ve farklı bakış açılarını geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
DSLR Makineler, Objektifler ve fotoğrafçılık aksesuarları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Saha. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fotoğraf ve Makinelerinin Tarihi ve Gelişimi |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
2 |
Fotoğraf Makineleri Çeşitleri ve Kullanıldığı Alanlar |
- |
Düz Anlatım Sunum |
|
3 |
Fotğraf Tekniğinde Diyafram Kullanımı |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
4 |
Fotoğraf Tekniğinde Enstantane Kullanımı |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
5 |
Objektif Çeşitleri ve Kullanım Alanları |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
6 |
I. Ara Sınav |
- |
Yazılı Sınav |
|
7 |
Çözünürlük Kavramı |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
8 |
Pozlandırmada Ölçüm ve Beyaz Ayarları |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
9 |
Mimari Fotoğrafçılık Çekim Teknikleri |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
10 |
Mimari Fotoğrafçılık Çekim Teknikleri |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
11 |
Kompozisyon Oluşturma |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
12 |
Fotoğraf Çekim Teknikleri |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
13 |
Fotoğraf Çekim Teknikleri |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
14 |
Fotoğraf Çekim Malzemeleri ve Kullanımları |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
15 |
Fotoğraf Çekim Malzemeleri ve Kullanımları |
- |
Düz Anlatım + Sunum |
|
16/17 |
Final Sunumu |
- |
Dosya Teslimi / Ödev Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
.Akbaş, F., ikizler, E., Fotoğraf Tekniği Okumaları, Om Yayınevi
.Grill, T. Scanlon, M., Fotoğrafta Kompozisyon, Homer Kitabevi
.Hedgecoe, J., Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı, Remzi Kitabevi
.Kanburoğlu, Ö., Mimari Fotoğraf, İnkılap Kitabevi
.Akbaş, F., Fotoğrafta Pratik Kompozisyon, Say Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
2 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
5 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
1 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
1 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
1 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|