|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kentsel Tasarım |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM418 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kentsel tasarım faaliyetini tanımlar. Kentsel mekan kavramını tanımlar. Kentsel dış mekan tasarım ilkelerini bilir. Kentsel kimlik ve kentsel imaj kavramlarını bilir. Kullanıcı ihtiyaçlarını kentsel mekan düzeyinde ele alır. Kentsel dış mekanda insan aktivitelerini değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kentsel tasarım kavramlarının tanımlanması, kentsel tasarım kriterlerinin incelenmesi; örnek ve uygulamalarla değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kentsel mekan kavramı, kentsel mekan düzeyleri. Kentsel kimlik, kentsel imaj ve kentsel tasarım ilişkisi. Kentsel mekan ve algısal boyut. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kentsel Tasarım dersinin amacı ve kapsamı |
|
Düz anlatım, sunum |
|
2 |
Kent kavramı, kentlerin oluşumuna genel bakış . |
Kent kavramı, kentlerin oluşumuna genel bakış konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
3 |
Kentsel Tasarım Disiplininin tarihçesi ve çıkış noktası . |
Kentsel Tasarım Disiplininin tarihçesi ve çıkış noktası konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
4 |
Kentsel tasarım pratiği ve uygulama alanı. |
Kentsel tasarım pratiği konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
5 |
Kentsel tasarım pratiğinin ilgi alanları. |
Kentsel tasarım pratiğinin ilgi alanları konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
6 |
Kentsel Mekan Kavramı |
Kentsel Mekan Kavramı konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
7 |
Kentsel mekanda mekan hiyerarşisi |
Kentsel mekanda mekan hiyerarşisi konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
8 |
Kentsel mekan düzeyleri |
Kentsel mekan düzeyleri konusunda araştırma |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
|
9 |
Ara Sınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Kentsel dış mekan kavramı |
Kentsel dış mekan kavramı konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
11 |
Kentsel mekan tasarım ilkeleri |
Kentsel mekan tasarım ilkeleri konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
12 |
Kentsel kimlik, kentsel imaj ve kentsel tasarım ilişkisi |
Kentsel kimlik, kentsel imaj konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
13 |
Kentsel mekan ve algısal boyut |
Kentsel mekan ve algısal boyut konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
14 |
Kentsel dış mekanda kullanıcı |
Kentsel dış mekanda kullanıcı konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
15 |
Kentsel dış mekanda kullanıcı |
Kentsel dış mekanda kullanıcı konusunda araştırma |
Düz anlatım, sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cullen G., 1971, The Concise Townscape, Butterworth and Heinemann
Gastil W. R., Ryan Z., 2004, Open: New Designs for Public Spaces, Princeton Architectural Press
Gaventa S. 2006, New Public Spaces, Mitchell Beazley Pub.
Gehl J., 1987, Life Between Buildings: Using Public Space, Van Nostrand Reinhold, New York
Gehl J., Gemzoe L., 2001, New City Spaces, Danish Architectural Press, Copenhagen
Kostoff S., 1992, The City Assembled, The Elements of Urban Form Through History, Thames and Hudson
Krier R., 1988, Urban Space, Rizzoli
Moughtin C., 1992, Urban Design: Street and Square, Butterworth Architecture, Oxford
Mumford E., 2002, The CIAM Discourse on Urbanism, 1928-1960
The MIT Press
Rapoport A., 1977, Human Aspects of Urban Form, Pergamon Press
Ashihara Y., 1970, Exterior Design in Architecture, New York : Van Nostrand Reinhold
Canter D., 1977, The Psychology of Place, St Martin’s Press, New York
Chapman D., Larkham P.J., 1994, Understanding Urban Design, University of Central England, Birmingham
Cooper Marans C, Francis C., 1990, People Places; Design Guidelines for Urban Open Space, Van Nostrand Reinhold
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
0 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
2 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|