Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mimari Proje 8

Dersin Kodu : MIM416

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 20

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN
Prof.Dr. ERKİN ERTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar, rapor hazırlar.
Arazi, iklim ve çevre koşullarını analiz eder.
Program ve diğer veriler göz önünde bulundurularak, estetik, konstrüksiyon, fonksiyon ve ulaşım açısından kullanıma uygun bir mimari yapıyı tek başına tasarlar.
Yapılan tasarımı farklı sunum teknikleri ve mimari anlatım tekniklerine uygun olarak ifade eder.
Yapılan tasarımı maket yaparak üçüncü boyutta ifade eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MIM415 Mimari Proje 7

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mimari tasarım ve kent bütünü içerisinde yakın ve uzak çevrenin proje konusuyla birlikte değerlendirilmesi, bununla ve kapsadığı işlevle ilişkili üçüncü boyuttaki değerlerin geliştirilmesi, doğru işlevsel ve strüktürel çözümlere yer verilmesi ve tüm öğretim boyunca edinilen bilgilere ve deneyimlere dayanarak senteze ulaşma, çözüm alternatiflerinin geliştirilmesi, çözümün önerilmesi ve bunların doğru bir şekilde sunulması konularında öğrencinin mesleki yeterliliğinin jürice sınandığı diploma çalışması.

Dersin İçeriği : Problem tanımlama, alan analizi, örnek çözümleri inceleme, özgün tasarım çözümleri üretme, mimari tasarım projeleri hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konunun verilmesi. İlgili okuma ve araştırma Tartışma, beyin fırtınası
3 Araştırma dosyasının teslimi ve konu ile ilgili görüşme. İlgili okuma ve araştırma Tartışma, beyin fırtınası
6 1. Jüri İlgili okuma ve araştırma Sunum, Tartışma, beyin fırtınası
7 1. Eskiz Sınavı ve 1. Ara teslim İlgili okuma ve araştırma, çizim ve maket hazırlama Atölye çalışması
9 Görüşme İlgili okuma ve araştırma Tartışma, beyin fırtınası
11 2. Jüri İlgili okuma ve araştırma Sunum, Tartışma, beyin fırtınası
12 2. Eskiz Sınavı ve 2. Ara Teslim İlgili okuma ve araştırma, çizim ve maket hazırlama Atölye çalışması
14 Görüşme İlgili okuma ve araştırma Tartışma, beyin fırtınası
16/17 Proje Teslimi ve Final Jürisi İlgili okuma ve araştırma, çizim ve maket hazırlama Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Çeşitli süreli yayınlar
  Konu ile ilgili çizim ağırlıklı anlatıma sahip kitaplar
 İnternet


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 1
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 5
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 1
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 4
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 5
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 5
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 18 252
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 160 160
Toplam İş Yükü: 508
Toplam İş Yükü / 25 (s): 20.32
Dersin AKTS Kredisi: 20