|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Tasarım 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM396 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TOLGA UZUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Modelleme ile bilgisayar destekli tasarımı ilişkilendirir. Özgün ve yenilikçi tasarıma hazırlar 2 ve 3 boyutlu orijinal modelleri gerçekleştirir. Farklı teknikler kullanarak yeni sunumlar yaratır. Daha sonraki çizimler için 3 boyut kütüphanesi oluşturur. Çabuk karar vermeyi sağlar .
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli 3 boyutlu çizim ve model altyapısı oluşturma becerisi kazanmak,
Bilgisayar destekli teknik resim esasları ve Autocad paket programı kullanarak 3 boyutlu çizim metotlarını öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
3 boyutlu model hazırlamak için arayüz tanımlama, belirlenen modelin 2 boyuttan 3. boyuta kaldırılması, katı modelleme ve render işlemlerininin anlatımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
3 boyutlu bilgisayar destekli tasarım sürecinin örneklerle açıklanması, 3. boyutta AutoCad programının genel tanıtımı, |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
2 |
3D Menü ve araç çubuklarının tanıtılması, ekran ayarlarının gerçekleştirilmesi ve koordinat sistemleri (UCS) ile sistem değişkenlerinin özellikleri a |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
3 |
3D Görüntü kontrol komutları. Model sayfası ayarlarının oluşturulması. Katı modele giriş |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
4 |
3 boyutlu çizim komutların anlatılması: küre, silindir, koni, takoz, simit halkası, vb |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
5 |
Extrude, Revolve komutuyla katı model çizme, Slice ile katı model kesme, Section ve interfere komutu |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
6 |
Katı Model Düzenleme Komutları, Union (Birleştirme),Subtract(Çıkarma) ve İntercest |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
7 |
I. Ara Sınav |
|
Uygulamalı Sınav |
|
8 |
Yüzeyleri Uzatma, Yüzey Taşıma, Öteleme, Döndürme ve Silme, Yüzeye Eğim Verme Kopyalama ve Renk Verme, |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
9 |
Kenar Kopyalama ve Boyama, Kavis Verme Ve Pah Kırma Komutları |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
10 |
3D Array Komutu, Rotate 3D ve Mirror 3D Komutları Align(Hızalama)Komutu, 3D Orbit Komutları |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
11 |
Çizim Görüntü Kalitesi Komutları, Shade(Gölgelendirme)Komutu, View ports(Bakış Alanları Oluşturma) |
Ders notu- Kaynak kitap |
Projeksiyonda Uygulamalı Anlatım |
|
12 |
II. Ara Sınav |
|
Uygulamalı Sınav |
|
13 |
Kaplama(Render)İşlemleri |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
14 |
Işık) Komutu, Scenes(Sahne)Komutu |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
15 |
Materials(Malzeme)Komutu, Render Komutu, Çıktı Alma işlemleri |
Ders notu- Kaynak kitap |
Anlatım- Sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Uygulamalı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://students.autodesk.com/
Hasan Gökkaya,Kıvılcım Alca, " AutoCAD 2010 Çizim-Modelleme", Nobel Kitap, ISBN : 9756053953456
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://hbogm.meb.gov.tr/
http://www.autodesk.com/
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
3 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
3 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|