Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Tasarım 4

Dersin Kodu : MIM396

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TOLGA UZUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modelleme ile bilgisayar destekli tasarımı ilişkilendirir.
Özgün ve yenilikçi tasarıma hazırlar
2 ve 3 boyutlu orijinal modelleri gerçekleştirir.
Farklı teknikler kullanarak yeni sunumlar yaratır.
Daha sonraki çizimler için 3 boyut kütüphanesi oluşturur.
Çabuk karar vermeyi sağlar .

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar destekli 3 boyutlu çizim ve model altyapısı oluşturma becerisi kazanmak, Bilgisayar destekli teknik resim esasları ve Autocad paket programı kullanarak 3 boyutlu çizim metotlarını öğrenmek.

Dersin İçeriği : 3 boyutlu model hazırlamak için arayüz tanımlama, belirlenen modelin 2 boyuttan 3. boyuta kaldırılması, katı modelleme ve render işlemlerininin anlatımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 3 boyutlu bilgisayar destekli tasarım sürecinin örneklerle açıklanması, 3. boyutta AutoCad programının genel tanıtımı, Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
2 3D Menü ve araç çubuklarının tanıtılması, ekran ayarlarının gerçekleştirilmesi ve koordinat sistemleri (UCS) ile sistem değişkenlerinin özellikleri a Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
3 3D Görüntü kontrol komutları. Model sayfası ayarlarının oluşturulması. Katı modele giriş Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
4 3 boyutlu çizim komutların anlatılması: küre, silindir, koni, takoz, simit halkası, vb Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
5 Extrude, Revolve komutuyla katı model çizme, Slice ile katı model kesme, Section ve interfere komutu Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
6 Katı Model Düzenleme Komutları, Union (Birleştirme),Subtract(Çıkarma) ve İntercest Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
7 I. Ara Sınav Uygulamalı Sınav
8 Yüzeyleri Uzatma, Yüzey Taşıma, Öteleme, Döndürme ve Silme, Yüzeye Eğim Verme Kopyalama ve Renk Verme, Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
9 Kenar Kopyalama ve Boyama, Kavis Verme Ve Pah Kırma Komutları Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
10 3D Array Komutu, Rotate 3D ve Mirror 3D Komutları Align(Hızalama)Komutu, 3D Orbit Komutları Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
11 Çizim Görüntü Kalitesi Komutları, Shade(Gölgelendirme)Komutu, View ports(Bakış Alanları Oluşturma) Ders notu- Kaynak kitap Projeksiyonda Uygulamalı Anlatım
12 II. Ara Sınav Uygulamalı Sınav
13 Kaplama(Render)İşlemleri Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
14 Işık) Komutu, Scenes(Sahne)Komutu Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
15 Materials(Malzeme)Komutu, Render Komutu, Çıktı Alma işlemleri Ders notu- Kaynak kitap Anlatım- Sunum
16/17 Final Sınavı Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://students.autodesk.com/
 Hasan Gökkaya,Kıvılcım Alca, " AutoCAD 2010 Çizim-Modelleme", Nobel Kitap, ISBN : 9756053953456
Diğer Kaynaklar  http://hbogm.meb.gov.tr/
 http://www.autodesk.com/


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 3
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 4
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 2
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 3
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4