Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapım Üretim Teknikleri

Dersin Kodu : MIM386

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERKİN ERTEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Endüstrileşmiş yapı üretim sistemini tanımlar.
Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemlerini tanımlar.
Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemlerine uygun bina tasarımı yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gelişmiş geleneksel ve endüstrileşmiş yapım sistemleri tanıtılmaktadır ve bu sistemlere uygun mimari tasarım yapabilme yeteneği geliştirilmektedir.

Dersin İçeriği : Bu derste, yapı üretim kavramı, yapı üretiminin gelişimi, endüstrileşmiş üretim, modüler koordinasyon, şantiye organizasyonu, tünel kalıp sistemler, panel sistemler, iskelet sistemler ve hücre sistemler hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapı üretiminin gelişimi Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım
2 Yapı üretimi kavramı, Yapı üretim sistemi Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım
3 Yapı üretiminin gelişimini etkileyen faktörler Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım
4 Endüstrileşmiş üretimin özellikleri- genel bakış Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
5 Endüstrileşmiş üretimin özelliklerinin incelenmesi Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
6 Yapı üretiminde boyutsal ve modüler koordinasyon. Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
7 Şantiye Organizasyonu Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
8 Vize Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme Yazılı sınav
9 Geliştirilmiş geleneksel yapım teknikleri, Kalıcı kalıplar, Takılır-sökülür kalıplar, Kayar kalıplar, Şişirme kalıplar Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
10 Tünel kalıplar Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
11 Hazır elemanlarla yapım teknikleri Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
12 Panel sistemler, küçük panel sistemler, büyük panel sistemler Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
13 İskelet sistemler Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
14 Hücre sistemler Konu ile ilgili kitapları inceleme Düz anlatım ve tartışma
15 Final sınavı Ders notları ve konu ile ilgili kitapları inceleme Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SEY, Y., ORHAN, İ., ARAL. N., Çağdaş Yapım Sistemleri, İTÜ Mimarlık Fakültesi, İstanbul, 1976
  KONCZ, T Prefabrikasyona Giriş, Yapı Merkezi, İstanbul, 1979
 KONCZ, T., Manual of Precast Concrete Construktion, Volume 1., 2., 3. Bauverlag GMBH, 1970
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 1
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 2
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 1
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 2
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 4
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 3
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 4
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 3
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2