Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Suluboya Tekniği

Dersin Kodu : MIM367

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. TOLGA UZUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Resmin dilini kavrayıp, kişisel yetileri geliştirme
Suluboya tekniğini öğrenme
Resim sanatında görsel ve sanatsal hafızayı geliştirme
Sanata ilgiyi arttırma, mimari sunum kalitesini arttırma
Serbest zamanları nitelikli değerlendirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mimari Proje tesliminde kullanabileceği, görsel anlatımı için gerekli özel yetenekleri kazanmak. Görsel teknikler kullanılarak yüksek kalitede proje sunumları üretmek

Dersin İçeriği : Eskiz Teknikleri ve Eskiz Çalışmaları, Karakalem; Kuru Pastel; Kuruboya çalışmaları, Denge Kavramı, Sunum Paftası hazırlama; Örnek Çalışmalar üzerinden analiz yapma; Reprodüksiyon, Işık, Gölge, Derinlik Kavramları, Perspektif, Alan Uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Açık Alan


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel görüşme, ders konuları hakkında kısa bilgilendirme Kaynak Kitaplar Düz Anlatım
2 Suluboya Gereçlerinin Tanıtılması, Kullanım Biçimleri Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Projeksiyon Sunum
3 Sulu Boya Teknik Ve Metotları Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
4 Eskiz Çalışmaları Desen, Çizgi, Form, Biçim, Simetri, Eksen Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
5 Ritim Ve Simetri, Işık-Gölge, Tonlama, Hacimlendirme Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
6 I. Ara Sınav Uygulamalı Sınav
7 Renk Kavramı; Kromatik ve akromatik renk çemberleri Ton, Nüans, Armon Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Uygulama
8 Perspektif, Ufuk Çizgisi, Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
9 Hava Perspektifi, Resimde Derinlik Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
10 İç Mekan Tek Kaçışlı Sulu Boya Çalışmaları Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
11 II. Ara Sınav Kaynak Kitaplar Uygulamalı Sınav
12 Bina Cephe Siluet Çalışmaları Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
13 Çift Kaçışlı Perspektif Suluboya Çalışması Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
14 Sahada Uygulama, Peyzaj Uygulaması Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
15 Sahada Uygulama, Peyzaj Uygulaması Kaynak Kitaplar Düz Anlatım - Sunum
16/17 Final Sunumu Kaynak Kitaplar Uygulamalı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cerver,A.F., Watercolors For Beginners, Könemann, 1999
 Taylor.R, “The Watercolorist’s Guide To Painting Buildings “David&Charles Book, 1998
 Herzberger,E., “Watercolor, colored pencils, Whitney Library of Design, New York, 1996.
 Browning, H. C.,”The principles of architectural drafting : a sourcebook of techniques,” Whitney Library of Design, New York, 1996
 Porter, T., “Design drawing techniques : for architects, graphic designers & artists” Butterworth Architecture, Oxford, 1992.
 Mitton, M., “Interior design visual presentation : a guide to graphics, models & pr.”, John Wiley, New York, 1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 2
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 2
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 2
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 3
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 2
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 0
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 0
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 3
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 3
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2