|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kent Ve Kültür |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM357 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi kazanır Mimari süreçlerle ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yetkinliği kazanır Kent sakinlerinin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sosyal problemleri tespit edip çözüm önerileri geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarihsel süreç içerisinde kentsel yaşam formları, uluslararası belgeler, kent sosyolojisi ve kent ile insan ilişkisi hakkında bilgi edinme ve kent yaşamını kültürel açıdan sorgulayabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan kavramı, kent-kır hayatı tanımları, toplumsal ilişkiler ve mekanlar, kentlilik, kentleşme, kentlileşme, kent yaşamındaki sosyal haklarla ilgili uluslararası belgeler, göç ve kentlilik-kentleşme ilişkisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan Kavramı |
|
Sunum ve tartışma |
|
2 |
Kültür ve Uygarlık |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
Cemiyet ve Cemaat |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
Kültür, Toplum, Birey |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
5 |
Göç ve Kentlilik |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
6 |
Varoş Kültürü-Gecekondu |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
İnsan Hakları ve Kentli Hakları |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
Kentlilik Bilinci |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
9 |
Arasınav |
İlgili okuma ve araştırma |
Yazılı sorgulama |
|
10 |
Kentsel Dönüşüm |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
11 |
Dünyada ve Türkiyede Kentsel Dönüşüm |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
12 |
Kentleşmenin Aktörleri |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
13 |
Türkiyede Kentleşme Politikası |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
14 |
Kentleşme-Kentlilik 1 |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Kentleşme-Kentlilik 2 |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
İlgili okuma ve araştırma |
Yazılı sorgulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
COGITO (1996) “Kent ve Kültürü”, Yapı Kredi Yayınları, Sayı 8
BOOKCHIN, M. (1999) “Kentsiz Kentleşme-Yurttaşlığın Yükselişi ve Çöküşü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
DOĞAN, İ. (2000) “Sosyoloji –Kavramlar ve Sorunlar”, 3. baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
LABORIT, H. (1990) “İnsan ve Kent”, Payel Yayınevi, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
5 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
0 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
0 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
1 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
2 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|