Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kent Ve Kültür

Dersin Kodu : MIM357

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi kazanır
Mimari süreçlerle ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yetkinliği kazanır
Kent sakinlerinin ihtiyaçlarını ve yaşadıkları sosyal problemleri tespit edip çözüm önerileri geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarihsel süreç içerisinde kentsel yaşam formları, uluslararası belgeler, kent sosyolojisi ve kent ile insan ilişkisi hakkında bilgi edinme ve kent yaşamını kültürel açıdan sorgulayabilme

Dersin İçeriği : İnsan kavramı, kent-kır hayatı tanımları, toplumsal ilişkiler ve mekanlar, kentlilik, kentleşme, kentlileşme, kent yaşamındaki sosyal haklarla ilgili uluslararası belgeler, göç ve kentlilik-kentleşme ilişkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İnsan Kavramı Sunum ve tartışma
2 Kültür ve Uygarlık İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
3 Cemiyet ve Cemaat İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
4 Kültür, Toplum, Birey İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
5 Göç ve Kentlilik İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
6 Varoş Kültürü-Gecekondu İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
7 İnsan Hakları ve Kentli Hakları İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
8 Kentlilik Bilinci İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
9 Arasınav İlgili okuma ve araştırma Yazılı sorgulama
10 Kentsel Dönüşüm İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
11 Dünyada ve Türkiyede Kentsel Dönüşüm İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
12 Kentleşmenin Aktörleri İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
13 Türkiyede Kentleşme Politikası İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
14 Kentleşme-Kentlilik 1 İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
15 Kentleşme-Kentlilik 2 İlgili okuma ve araştırma Sunum ve tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı İlgili okuma ve araştırma Yazılı sorgulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  COGITO (1996) “Kent ve Kültürü”, Yapı Kredi Yayınları, Sayı 8
 BOOKCHIN, M. (1999) “Kentsiz Kentleşme-Yurttaşlığın Yükselişi ve Çöküşü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
 DOĞAN, İ. (2000) “Sosyoloji –Kavramlar ve Sorunlar”, 3. baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
 LABORIT, H. (1990) “İnsan ve Kent”, Payel Yayınevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 2
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 0
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 4
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 5
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 0
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 0
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 0
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 0
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 1
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 0
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 2
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 49
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.96
Dersin AKTS Kredisi: 2