|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Şehircilik Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM318 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kentsel tasarım, kentsel gelişme ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olur ve tasarım yapabilir Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme yetkinliği kazanır Küçük ölçekte kent planlama, uygulama ve denetim yapabilir, yürürlükteki resmi düzenlemeleri açıklama yetkinliğine sahip olur Kentsel ölçekte tasarlama yaklaşımlarını öğrenir ve değişik ölçek ve kapsamlarda kentsel tasarım ve şehircilik proje önerileri hazırlayabilme ve sunabilme becerisi kazanır Hareketli ve duran araç trafiği problemlerinin çözümü ve otopark tasarlama konusunda beceri kazanır İmar planlarını okuyabilme (ölçek, lejant ve çizim tekniği), imar mevzuatını kavrama ve yorumlayabilme yetkinliği ve becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MIM317 Şehircilik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şehir planlama yaklaşımlarının ve şehir bileşenlerinin (imar uygulamaları, ulaşım, yoğunluk, konut alanları, çalışma alanları, dinlenme ve hizmet alanları, kentsel imaj noktaları ve çok işlevlilik v.b.) değişik ölçek ve kapsamlarda kentsel tasarım ve şehircilik proje önerileriyle ele alınması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İmar uygulamaları, arazi analizi (fiziksel tespitler, anketler), Lynch analizi, SWOT analizi, kentsel standartlar, nüfus yoğunluğuna göre planlama, proje geliştirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kentsel ölçekte tasarım |
|
Sunum ve tartışma |
|
2 |
Veri toplama teknikleri |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
Alan çalışması tanıtımı |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
Alan çalışması - fiziksel analizler |
İlgili okuma ve araştırma, alan çalışmasına hazırlık |
Alan çalışması |
|
5 |
Alan çalışması - sosyal analizler |
İlgili okuma ve araştırma, alan çalışmasına hazırlık |
Alan çalışması |
|
6 |
Verilerin değerlendirilmesi-sorun tespiti |
İlgili okuma ve araştırma |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
1/2000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
8 |
1/2000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
9 |
1/2000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
10 |
Arasınav |
İlgili okuma ve araştırma |
Yazılı sorgulama |
|
11 |
1/1000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
12 |
1/1000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
13 |
1/1000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
14 |
1/1000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
15 |
1/1000 ölçekli Çözüm önerileri geliştirme |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje tashihi ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu teslimi |
Proje tasarımı ve çizimi |
Proje Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KARTAL, S.K. (1978) “Kentleşme ve insan: kentleşme sürecinde insan tutum ve davranışlarında meydana gelen değişmeler”, TODAİE yayınları, no: 175, Ankara
KELEŞ, R. (2004) “Kentleşme Politikası”, 8. baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
KELEŞ, R. (1983) “100 Soruda Türkiye’de kentleşme, konut ve gecekondu”, Gerçek Yayınevi, İstanbul.
KIRAY, M. (2003) “Kentleşme Yazıları”, 2. baskı, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
HOLTON, R.J. (1999) “Kentler, kapitalizm ve uygarlık”, İmge Kitabevi, Ankara.
HARVEY, D. (2003) “Sosyal Adalet ve Şehir”, Metis Yayınları, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
5 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
2 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
3 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|