Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizk . Çevre Dent. 1

Dersin Kodu : MIM286

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İklimle dengeli yapı-çevre kavram ve önemini kavrar
İklime bağlı (bioklimatik faktörler ile) bina yerleşimini planlar
Yapıda iklimsel konfor için aktif ve pasif tedbirleri dikkate alır
Geleneksel-doğal ve çağdaş yalıtım malzemelerini tanır
Yapı-çevre denetimine dair standart ve yönetmeliklerin bilincine varır
İç mekanda ısı, hava, nem, yangın vb. sorun. tanıt. ve çözme
Isı, su, güneş, rüzgar, vb. karşı yapı kabuğunu korumayı önemser

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İklimsel verileri denetleyerek, minimum yapay çevre elemanları ile çevresel konforu sağlayacak ; yapı kabuğu vb. alınacak önlemlerle enerji tasarrufuna yönelik tedbirleri optimize edecek temel bilgi ve beceriye sahip olur

Dersin İçeriği : Çevre kontrolü konuları (güneş, rüzgar, nem, ısı, yangın), kavramı, amacı, önemi vb konuları açıklama ; Problem tanımlama, örnek çözümleri inceleme, yapı bileşen ve detay çözümleri üretme,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, araştırma labratauvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fiziksel Çevre Denetimine giriş İklimle dengeli yapı-çevre kavram ve önemi Konu ile ilgili literatür araştrması Deneysel ve düz anlatım
2 İklim elemanları ve tasarım kriterleri Konu ile ilgili literatür araştırması Deneysel ve düz anlatım
3 Nem/su sorunları ve yalıtımın önemi Konu ile ilgili literatür araştırması Deneysel ve düz anlatım
4 Nem yalıtım yöntemleri ve malz. Konu ile ilgili okuma ve araştırma Deneysel ve düz anlatım
5 Yeşil çatı ve diğer detay çözümleri Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
6 Yoğuşma sorunları ve denetimi Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
7 Pasif iklimlendirme, yapı kabuğu Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
8 Isı denetimi ve yalıtımı, malzeme standartları Detay ve malz örn ile deneysel ve düz anlatım Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
9 Isı köprüsü ve detay çözüml.eri Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
10 Güneş enerjisi yararlanma-korunma Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
11 Gölgeleme elemanları Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
12 Ara sınav - ödev sunumlar Sınav - sunum Sınav - Sunum, anlatım ve tartışma
13 Rüzgar denetimi, yararl-korunma Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
14 Yangın sorunlerı ve denetimi Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
15 Konu ile ilgili genel örneklemeler Konu ile ilgili okuma ve araştırma Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma
16/17 Final - seminer Konu ile ilgili okuma ve araştırma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "Yapı Fiziği ve Malz".,Murat Eriç, Literatür Yayın. İstanbul (2002)
 "Building Physics,(heat, air and moisture)", Hugo Hens (2007)
Diğer Kaynaklar  Yapı Fiziğine ait ISO, TS 825 vb. Sstandart Kitaçıkları
 Yapı Fiziği Konuları 1 ve II YUF
 Yapı Fiziği makaleleri, İnşaat Mühendisliği Veritabanı
 Fiziksel Çevre Kontrol Birimi .İTÜ


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 5
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 5
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 5
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 3
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 3
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 3
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 3
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 2
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2