|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizk . Çevre Dent. 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM286 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İklimle dengeli yapı-çevre kavram ve önemini kavrar İklime bağlı (bioklimatik faktörler ile) bina yerleşimini planlar Yapıda iklimsel konfor için aktif ve pasif tedbirleri dikkate alır Geleneksel-doğal ve çağdaş yalıtım malzemelerini tanır Yapı-çevre denetimine dair standart ve yönetmeliklerin bilincine varır İç mekanda ısı, hava, nem, yangın vb. sorun. tanıt. ve çözme Isı, su, güneş, rüzgar, vb. karşı yapı kabuğunu korumayı önemser
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İklimsel verileri denetleyerek, minimum yapay çevre elemanları ile çevresel konforu sağlayacak ; yapı kabuğu vb. alınacak önlemlerle enerji tasarrufuna yönelik tedbirleri optimize edecek
temel bilgi ve beceriye sahip olur
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre kontrolü konuları (güneş, rüzgar, nem, ısı, yangın), kavramı, amacı, önemi vb konuları açıklama ;
Problem tanımlama, örnek çözümleri inceleme, yapı bileşen ve detay çözümleri üretme,
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, araştırma labratauvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiziksel Çevre Denetimine giriş
İklimle dengeli yapı-çevre kavram ve önemi
|
Konu ile ilgili literatür araştrması |
Deneysel ve düz anlatım |
|
2 |
İklim elemanları ve tasarım kriterleri |
Konu ile ilgili literatür araştırması |
Deneysel ve düz anlatım |
|
3 |
Nem/su sorunları ve yalıtımın önemi |
Konu ile ilgili literatür araştırması |
Deneysel ve düz anlatım |
|
4 |
Nem yalıtım yöntemleri ve malz. |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Deneysel ve düz anlatım |
|
5 |
Yeşil çatı ve diğer detay çözümleri |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Yoğuşma sorunları ve denetimi |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Pasif iklimlendirme, yapı kabuğu |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Isı denetimi ve yalıtımı, malzeme standartları |
Detay ve malz örn ile deneysel ve düz anlatım |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Isı köprüsü ve detay çözüml.eri |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Güneş enerjisi yararlanma-korunma |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Gölgeleme elemanları |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Ara sınav - ödev sunumlar |
Sınav - sunum |
Sınav - Sunum, anlatım ve tartışma |
|
13 |
Rüzgar denetimi, yararl-korunma |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Yangın sorunlerı ve denetimi |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Konu ile ilgili genel örneklemeler |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Malzeme ve detay örnekleri ile deneysel ve düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final - seminer |
Konu ile ilgili okuma ve araştırma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
"Yapı Fiziği ve Malz".,Murat Eriç, Literatür Yayın. İstanbul (2002)
"Building Physics,(heat, air and moisture)", Hugo Hens (2007)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yapı Fiziğine ait ISO, TS 825 vb. Sstandart Kitaçıkları
Yapı Fiziği Konuları 1 ve II YUF
Yapı Fiziği makaleleri, İnşaat Mühendisliği Veritabanı
Fiziksel Çevre Kontrol Birimi .İTÜ
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
5 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
3 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
3 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
2 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|