|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimarlık Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM245 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Antik Roma döneminden Barok döneme kadar dünya mimarlığının değişim sürecinin kavranması. 2. Roma, Ortaçağ ve İslam dönemi sanatları ve mimari miraslarının temel bilgileri ve anlamına karşı hassasiyet kazanılması. 3. Ortaçağ öncesi ve sonrası mimari süreç ve onu oluşturan kültür arasında kurulan anlamsal bağın analiz edilmesi. 4. Ortaçağ Avrupası ve İslam sanatı arasındaki kültürel, ekonomik, coğrafi vb. farklılıkların mimari tasarıma yansıyan ilişkilerin kavranması. 5. Farklı çoğrafyalar arasında ki mimari değişikler ve nedenlerinin irdelenmesi. 6. Ortaçağ öncesi ve sonrası mimari tarzların eleştirel yorumlarından yeni yöntemler ve tasarımlar kurgulamak. 7. Farklı Tarihsel dönemlerin genel mimari özelliklerinin özetlenmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimarlık tarihi öğretileri doğrultusunda, dünya mimarisinin tasarım kuramlarını anlatmaktadır. Antik Roma Mimarisi, Ortaçağ Mimarisi ve Rönesans Dönemi Sonuna Kadar olan süreçteki mimari miras tanıtılmaktadır. Böylece, günümüz mimarisi ve tasarımı için tarihsel değerlendirmelerin yapılabilmesi sağlanırken, öğrenciler için güçlü bir tarihsel arka plan oluşturulmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antik Roma Döneminden, 17. yüzyıl Barok Mimarisine kadar yaşanan sanatsal ve mimari gelişmeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Genel Bilgi |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Özet Tekrar |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
3 |
Antik Roma Mimarlığı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
4 |
Antik Roma Mimarlığı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
5 |
Antik Roma Mimarlığı |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
6 |
Erken Hıristiyan Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
7 |
Doğu Roma-Bizans Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
İslam Sanatı ve Mimarisi |
|
Yazılı Sınav |
|
10 |
İslam Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
11 |
Romanesk Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
12 |
Gotik Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
13 |
Rönesans Sanatı ve Mimarisi |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
14 |
Barok Sanatı ve Mimarisine Giriş |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
|
Projeksiyonla PPS sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Roth, L.M. Mimarlığın Öyküsü.
Wycherley, R. E. Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Sanat Tarihi Ans. Görsel Yayınlar.
Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları.
Özer, B. Yorumlar, İstanbul, YEM Yayınevi
Gombrich, E. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi
Tanyeli, U., Sözen, M Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitapevi 1986.
Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları, Haşet Kitapevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
2 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
4 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|