|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Proje 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM216 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konu ile ilgili örneklerin eskizlerle analizinin yapıldığı bir dosya hazırlama Arazi maketi ile birlikte çevresel ve iklimsel verileri analiz etme İhtiyaç programını yorumlama, fonksiyon şeması, eleman etütleri. Üstteki analizler doğrultusunda çeşitli senaryolarla leke etütleri ve maketleri Alternatif önerilerden en uygununu kitle plastiği ve konstrüksiyon seçimini dikkate alarak geliştirme Malzeme, doku, renk ve şekil-zemin ilişkisi ile kitleye estetik değer kazandırma Ulaşılabilirlik, standart ve yönetmeliklere uygunluk sağlama Geliştirilen projeyi mimari anlatım tekniğine uygun çizimler ve maketi ile sunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MIM215 Mimarimproje 3
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Proje konusuna ait örneklerin ve arazinin analizi (iklim, yol, topoğrafya vb.), yakın ve uzak çevrenin (kentsel açıdan) değerlendirilmesi ile leke etüdleri; mekansal organizasyon, işlevsel akıcılık, kütlesel senaryo ve fonksiyon ilişkisi, strüktürel çözümler, malzeme kullanımı, cephe analizleri, yeşil mimari, standart ve yönetmeliklere uyum, yapı kimliği vb. kriterler ile öğrencilerin sentez yapabilme, çok sayıda çözüm alternatiflerini maketi ile birlikte tartışabilme ve ideal olan önerisini geliştirerek 2 ve 3 boyutlu sunma ve sonucunda bir sonraki projeyi almaya hazır hale gelmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje konusu, doğal çevre koşullarını çok yönlü olarak tasarım problemlerine veri olarak kullanarak yapay çevre tasarlama becerisini geliştirecek niteliktedir. Konular, mimari düşüncenin strüktür, konstrüksiyon, detay ile birlikte ele alınması; farklı detay düzeylerinde çalışılması gereken tasarım problemleri olarak ele alınır. Çok karmaşık olmayan bina yada binalar grubu, tasarım süreçlerinin deneyimlenmesi, teknik verilerin tasarım süreçlerine dahil edilmesi, tüm tasarım alanları ile ilgili bilgilendirme ve araştırma çalışmalarının sonuçlarını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konunun verilmesi, veri toplama konusunda açıklamalar, |
Neufert vb. eleman çeşit ve ölçülerini içeren kitaplar |
Anlatım, Grupları oluşturma |
|
2 |
Örneklerin analizi, arazi ile ilgili bilgilerin verilmesi |
Arkitera vb.mimarlık ile ilgili çeşitli web siteleri, yerli ve yabancı süreli dergiler, yerinde inceleme |
Veri toplama ve araştırma yöntemlerinin anlatımı |
|
3 |
Örneklerin analizi, İhtiyaç programı, fonksiyon şeması, eleman etütler vb.ile dosya teslim |
Arkitera vb.mimarlık ile ilgili çeşitli web siteleri, yerli ve yabancı süreli dergiler, yerinde inceleme |
Dosya verilerinin doğruluğunu tartışarak, değerlendirme |
|
4 |
2 ve 3 boyutlu leke etütleri ile çok sayıda alternatifler üretme |
Arkitera vb.mimarlık ile ilgili çeşitli web siteleri, yerli ve yabancı süreli dergiler, yerinde inceleme |
Önerilen fikirleri, perspektif ve modeller aracılığıyla tartışma |
|
5 |
Kütlesel senaryo ile leke etütlerine devam |
Arkitera vb.mimarlık ile ilgili çeşitli web siteleri, yerli ve yabancı süreli dergiler, yerinde inceleme |
Önerileri tartışma |
|
6 |
Ölçek büyütme ve konstrüksiyon |
Arkitera vb.mimarlık ile ilgili çeşitli web siteleri, yerli ve yabancı süreli dergiler, yerinde inceleme |
Önerileri tartışma |
|
7 |
Eskiz Sınavı ve Ara teslim |
Ara Sınav |
Atölye çalışması, tashihlere devam |
|
8 |
Plan, kesit, görünüşler |
Çeşitli çizim, yapı elemanları ve detay kitapları |
Plan, kesit, görünüş ile ilgili araştırma ve yöntem anlatma |
|
9 |
Malzeme, doku, renk ve şekil-zemin ilişkisi |
Yapı kabuğu estetiği ve dış mekanı içeren kaynaklar |
Yapıya estetik kazanım için tartışma |
|
10 |
Standart ve yönetmeliklere uygunluk sağlama |
Çeşitli yönetmelikler |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Jüri |
Jüri |
Atölye çalışması |
|
12 |
Detay çözümleri, çevre düzenl vb. son düzenleme |
Çeşitli yapı elemanları ve detay kitapları |
Detay arş ve kritik etme, tartışma |
|
13 |
Proje sunum paftası ve teslime yönelik bilgiler |
Proje teslimine yönelik çizim ve sunumları içeren kaynaklar |
Sunum tekniği anlatımı ve örnekleme |
|
14 |
Teslime yönelik proje ve maket son düzenleme |
Tasarımın teslime hazır.ve önceki dönem projeleri inc. |
Örnek modelleri gösterme ve son açıklama |
|
15 |
Proje sunuş çalışmaları |
Tasarımın teslime hazır.ve önceki dönem projeleri inc. |
Proje değerlendirme |
|
16/17 |
Proje Teslimi |
|
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Çeşitli süreli yayınlar
Konu ile ilgili çizim ağırlıklı anlatıma sahip kitaplar
Arkitera vb.i nternet araştırması
ilgili yapıları yerinde inceleme
Neufert
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 206 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|