Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimarimproje 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM215 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konunun analizlerini yapar (çevresel iklimsel vb.) Elemanları ve fonksiyon şemasını inceler, programı yorumlar ve arazi modeli oluşturur
Üstteki analizler doğrultusunda çeşitli senaryolarla küçük ölçekli etütler ve maketler yapar
Muhtelif eskizler aracılığıyla
alternatif öneriler yaratır
Malzeme, doku, renk ve şekil-zemin ilişkisi ile yapıya estetik değer ve kimlik verir Ulaşılabilirlik, standart ve yönetmeliklere uygunluk
sağlar Mimari anlatım tekniğine uygun çizimler ve maketler sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MIM116 Mimari Proje 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari ifade tekniğine uygun model ve çizimler aracılığıyla bina ve kent ölçekte tasarım ile, mekansal konfor sağlama ; Malzeme, doku ve renk ilişkisi ile yapı ve yapı çevresine estetik değer ve kimlik kazanma bilgi ve becerisini verir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Konunun çeşitli analizleri (çevresel iklimsel vb. ; Yasal çerçeve ve ilgili / geçerli standartların uygunluğu hakkında ön araştırma.
Çeşitli senaryolar, küçük ölçekli çalışmalar ve modeller aracılığıyla yaratıcı çözümler de dahil olmak üzere mimari projelerinin hazırlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, konunun açıklanması
|
Konu üzerinde inceleme
Araştırma dosyasının hazırlanması
|
Sunum ve tartışma
|
|
2 |
Arazi ile ilgili bilgiler vb içeren çeşitli analizler -
yer ve çevre analizi, literatür araştırması, örnek projeleri inceleme
|
Konu üzerinde inceleme,
Araştırma dosyasının hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve
bulguları tartışma |
|
3 |
Araştırma dosyasının teslimi ve konu ile ilgili görüşme
İhtiyaç programının geliştirilmesi, ana fikrin ve tasarım prensiplerinin belirlenmesi |
Konu üzerinde inceleme,
Araştırma dosyasının hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve
bulguları tartışma |
|
4 |
Kitlesel senaryo içeren 2 ve 3 boyutlu leke etütleri ile çok sayıda alternatifler üretme
|
Konu üzerinde inceleme,
araştırma dosyasının hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve
bulguları tartışma |
|
5 |
Modeller yardımı ile öneri geliştirme |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Önerilen fikirleri, perspektif ve modeller aracılığyla tartışma |
|
6 |
Modeller yardımı ile öneri geliştirme |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Önerilen fikirleri, perspektif ve modeller aracılığyla tartışma
- beyin fırtınası |
|
7 |
1. Ara - çizim sınavı |
Konu üzerinde örnekleri inceleme ve okuma |
Eskiz sınavı |
|
8 |
Poster hazırlama, eskiz ve maket çalışması
|
Çeşitli yapı eleman ve detay vb. konusunda araştırma, inceleme |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
9 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
Çeşitli yapı eleman ve detay vb. konusunda araştırma, inceleme |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
10 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
Çeşitli yönetmelikler, bina estetiği malzeme vb. konusunda araştırma, inceleme |
Tartışma, beyin fırtınası
|
|
11 |
2. Ara sınav - Jüri |
Bina estetiği, malzeme vb. konusunda araştırma, inceleme |
Proje değerlendirme jürisi
|
|
12 |
Eskiz ve Maket Çalışmaları |
Bina estetiği malzeme vb. konusunda araştırma, inceleme |
Tartışma, beyin fırtınası
|
|
13 |
Proje sunum çalışmaları, son tashihler |
Proje ve maket çalışmalarının son düzenlemeleri |
Tartışma, beyin fırtınası
|
|
14 |
Proje sunum çalışmaları, son tashihler |
Son düzenlemeler - Teslim tekniği analizi ve araştırma |
Tartışma, beyin fırtınası |
|
15 |
Proje sunum çalışmaları, son tashihler
|
Teslim tekniği analizi ve araştırma |
Tartışma, beyin fırtınası |
|
16/17 |
Proje Teslimi - Final projesinin teslimi |
Sunuma hazırlık |
Final projesinin sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
4 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
5 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
3 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
4 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|