Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mukavemet

Dersin Kodu : MIM208

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN AKAVCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Yapı elemanlarında kesit tesirlerini belirler
2. Tek ve iki boyutlu gerilme etkisindeki elemanlarda gerilme analizi yapar
3. Gerilmeleri yorumlar
4. Birim şekil değiştirmeleri hesaplar.
5 Eksenel kuvvet etkisi altında yer değiştirmeleri hesaplar
6. Eksenel kuvvet etkisi altındaki çubukları tasarlar
7. Basit eğilme etkisi altındaki kirişlerin tasarımını yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, kuvvet-yerdeğiştirme ve gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini belirleme bilgisi kazandırılması, yapı elemanlarını boyutlandırma yeteneği kazandırılması

Dersin İçeriği : Gerilme ve birim deformasyon kavramlarına giriş. Eksenel yüklü elemanlarda gerilme hesabı. Bir noktada gerilme ve şekil değiştirme hali. Gerilme ve birim uzamalar için dönüşüm kuralları. Mohr dairesi. Statik moment, atalet momenti. Basit eğilme. Dik yükleme etkisi altındaki çubukların kesmeli eğilmesi. Kayma merkezi. Birleşik mukavemet halleri: Eğilme ve normal kuvvetli eğilme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mukavemetin temel prensipleri, Elastik, plastik malzemeler, Hooke cismi Düz anlatım, problem çözme
2 Düzlemi içinde yüklü çubuklarda kesit tesirleri Düz anlatım, problem çözme
3 Kesit Tesiri diyagramlarının çizilmesi Düz anlatım, problem çözme
4 Gerilme analizi, tek eksenli gerilme hali Düz anlatım, problem çözme
5 İki eksenli gerilmel hali Düz anlatım, problem çözme
6 Eksenel yükleme ve normal kuvvet Düz anlatım, problem çözme
7 Eksenel yüklemeye maruz çubukta şekil değiştirme Düz anlatım, problem çözme
8 Arasınav
9 Statik moment ve ağırlık merkezi Düz anlatım, problem çözme
10 Atalet momentleri Düz anlatım, problem çözme
11 Çok parçalı şekillerin atalet momentlerinin bulunması Düz anlatım, problem çözme
12 Basit eğilme Düz anlatım, problem çözme
13 Kesme Kuvveti Düz anlatım, problem çözme
14 Burulma Düz anlatım, problem çözme
15 Bileşik mukavemet halleri Düz anlatım, problem çözme
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.      “Cisimlerin Mukavemeti”, Prof. Dr. Mehmet Bakioğlu, ISBN 975-486-435-7, 2001
 2.      “Cisimlerin Mukavemeti”, Mustafa İnan, ITU, 1984.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 2
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 0
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 4
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 0
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 0
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 0
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 5
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 0
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 0
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 2
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 0
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 0
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3