|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mukavemet |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN AKAVCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Yapı elemanlarında kesit tesirlerini belirler 2. Tek ve iki boyutlu gerilme etkisindeki elemanlarda gerilme analizi yapar 3. Gerilmeleri yorumlar 4. Birim şekil değiştirmeleri hesaplar. 5 Eksenel kuvvet etkisi altında yer değiştirmeleri hesaplar 6. Eksenel kuvvet etkisi altındaki çubukları tasarlar 7. Basit eğilme etkisi altındaki kirişlerin tasarımını yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, kuvvet-yerdeğiştirme ve gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini belirleme bilgisi kazandırılması, yapı elemanlarını boyutlandırma yeteneği kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gerilme ve birim deformasyon kavramlarına giriş. Eksenel yüklü elemanlarda gerilme hesabı.
Bir noktada gerilme ve şekil değiştirme hali. Gerilme ve birim uzamalar için dönüşüm kuralları. Mohr
dairesi. Statik moment, atalet momenti. Basit eğilme. Dik yükleme etkisi altındaki çubukların kesmeli
eğilmesi. Kayma merkezi. Birleşik mukavemet halleri: Eğilme ve normal kuvvetli eğilme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mukavemetin temel prensipleri, Elastik, plastik malzemeler, Hooke cismi |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
2 |
Düzlemi içinde yüklü çubuklarda kesit tesirleri |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
3 |
Kesit Tesiri diyagramlarının çizilmesi |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
4 |
Gerilme analizi, tek eksenli gerilme hali |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
5 |
İki eksenli gerilmel hali |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
6 |
Eksenel yükleme ve normal kuvvet |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
7 |
Eksenel yüklemeye maruz çubukta şekil değiştirme |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Statik moment ve ağırlık merkezi |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
10 |
Atalet momentleri |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
11 |
Çok parçalı şekillerin atalet momentlerinin bulunması |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
12 |
Basit eğilme |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
13 |
Kesme Kuvveti |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
14 |
Burulma |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
15 |
Bileşik mukavemet halleri |
|
Düz anlatım, problem çözme |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. “Cisimlerin Mukavemeti”, Prof. Dr. Mehmet Bakioğlu, ISBN 975-486-435-7, 2001
2. “Cisimlerin Mukavemeti”, Mustafa İnan, ITU, 1984.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
2 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
0 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
0 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
0 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
0 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
2 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
0 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|