|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mimari Anl. Tek. |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM135 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TOLGA UZUN Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ONUR KARAGENÇ ERMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimari teknik resim çizim kurallarını bilir. Mimari proje sunumunda teknik çizim kurallarını uygular. Bir yapıyı ve yapıya ait unsurları teknik çizimle iki boyutlu olarak ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mimari çizim tekniğini kazanmak, iki boyutlu çizim ve ifade edebilme becerisini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli grafik anlatım ve çizim teknikleriyle öğrencinin mimari ifade becerilerinin geliştirilmesi, iki boyutlu çizim çalışmaları, ölçek çalışmaları. Yazı ve harf çalışmaları, Plan, kesit, görünüş çizimi. Mimari proje sunumunda teknik çizim kuralları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriğinin anlatılması, çizim aletlerinin tanıtılması |
|
Düz anlatım |
|
2 |
Nokta, çizgi, yüzey, hacim gibi kavramların ve temel geometrik formların tanıtılması |
Nokta, çizgi, yüzey, hacim gibi kavramların ve temel geometrik formlar hakkında araştırma yapmak |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Yazı çalışması uygulaması |
Örnek yazı stilleri bulmak. |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
4 |
Ölçek kavramının ve proje türleri içeriğinin verilmesi |
Ölçek kavramını araştırmak |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
5 |
Plan ve içeriğinin anlatımı ve uygulaması |
Plan düzlemi ve iki boyutlu ifade konusunun araştırılması |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
6 |
Plan çizimi, tefriş gösterimi ve uygulaması |
Plan düzlemi ve iki boyutlu ifade konusunda çalışma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
7 |
Ara Sınav |
Konuların genel tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
8 |
Plan çiziminin rapido tekniği kullanılarak uygulanması |
Rapido tekniği konusunda araştırma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
9 |
Kesit çizimi anlatımı ve uygulaması |
Kesit çizimi konusunda araştırma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
10 |
Kesit çizimi anlatımı ve uygulaması |
Kesit çizimi konusunda çalışma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
11 |
Ara Sınav |
Konuların genel tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
12 |
Görünüş çizimi anlatımı ve uygulaması |
Görünüş çizimi konusunda araştırma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
13 |
Kesit ve görünüş çiziminin rapido tekniği kullanılarak uygulaması |
Kesit ve görünüş çiziminin rapido tekniği kullanılarak uygulaması konusunda ön çalışma |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
14 |
Örnek mimari proje çizimi |
Örnek mimari proje çizimlerinin incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
15 |
Örnek mimari proje çizimi |
Örnek mimari proje çizimlerinin incelenmesi |
Düz anlatım, gösterim, uygulama çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konuların genel tekrarı |
Çizime dayalı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ching F., c1996, Architecture, Form, Space & Order, Van Nostrand Reinhold, New York
Şahinler, O., Kızıl, F., "Mimarlıkta Teknik Resim" Yem Kitabevi, İstanbul
Ching F., 1975, Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
0 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
0 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
3 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|