|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Tasarım II |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM126 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER Öğr.Gör. TOLGA UZUN Öğr.Gör.Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT Öğr.Gör. AHMET KOÇHAN Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilme. Çeşitli malzeme ve teknikler ile özgün tasarımlar yaratma. Tasarıma orjinal bir bakış açısı geliştirme. Tasar ilke ve öğeleri ile kompozisyonlar oluşturabilme. Soyut ve somut kavramlarını kullanma becerisini kazanma. Sanatsal ve özgün tasarımlar geliştirebilme yetenegi oluşturma.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Tasar İlke ve öğeleri ile düşüncelerin ifade edilmesi, somuttan soyuta geçişi kullanabilme, anlamsal ve ilişkisel bütünlük sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Tasar İlke ve Öğeleri, Gesltalt Teorisi, Tasarım Yaklaşımları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Saha. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Görüşme, Ders Konuları Hakkında Kısa Bilgilendirme: Temel Tasar İlkeleri Nedir? |
- |
Düz Anlatım |
|
2 |
TEMA ve Uygunluk (Harmoni) |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
3 |
TEMA ve Ritm |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
4 |
TEMA ve Tekrar |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
5 |
TEMA ve Kontrast |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
6 |
1. Ara Sınav |
- |
Yazılı Sınav |
|
7 |
TEMA ve Koram |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
8 |
TEMA ve Egemenlik |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
9 |
TEMA ve Denge |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
10 |
TEMA ve Birlik ilkesi |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
11 |
Renk |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
12 |
2. Ara Sınav |
- |
Yazılı Sınav |
|
13 |
Gestalt İlkeleri |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
14 |
Mekan Organizasyonları |
- |
Düz Anlatım - Uygulama |
|
15 |
Mekan Organizasyonları |
- |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sunumu |
- |
Dosya Teslimi, Ödev Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Demir Divanlıoğlu, "Temel Tasar" Birsen Yayın evi, ist. 1997
2. İ. Hulüsi Güngör, "Temel Tasar", Esen Ofset, ISBN : 975 000504 0 1
3. Seylan A., "Temel Tasarım " M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005
4. Latife Gürer, "Temel Tasarım", Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X
5. Francis D.K. CHING, "Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen" YEM, ISBN 975-8599-20-8
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
5 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
1 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
1 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
1 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
1 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
1 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
4 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
1 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|