Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mimari Proje I

Dersin Kodu : MIM115

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FAZİLET DUYGU SABAN
Öğr.Gör. ALTAY ÇOLAK
Öğr.Gör. GÜLERTAN AKYÜZLÜER
Öğr.Gör.Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERPİL ÇERÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : bölgenin iklimsel verileri ile eskiz ve analizleri yapma
etüt ve maketler
Temel Tasar ve Gestalt Teorisi
Geliştirilen projeyi mimari anlatım tekniğine uygun çizimler ve maketi ile sunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Proje konusuna ait örneklerin ve arazinin analizi (iklim, topoğrafya vb.), Eskiz çalışmaları, Yapı fonksiyon ilişkileri, cephe analizleri, ve yapı kimliği, projeyi 2 ve 3 boyutlu sunma.

Dersin İçeriği : Eskiz ve Temel Tasarım.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye, Dış Mekan


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konunun verilmesi - -
2 Mekan ve donatıları ölçülendirme - Anlatım
3 Mekan ve donatıları ölçülendirme Araştırma dosyasının hazırlanması sunum
4 leke çalışmaları Araştırma dosyasının hazırlanması sunum
5 leke çalışmaları Araştırma dosyasının hazırlanması sunum
6 1. Jüri - -
7 1. Eskiz Sınavı ve 1. Ara teslim - -
8 Plan, kesit, görünüşler Eskiz Çalışmaları sunum
9 Plan, kesit, görünüşler Eskiz Çalışmaları sunum
10 Plan, kesit, görünüşler Eskiz Çalışmaları sunum
11 2. Juri - -
12 2. Eskiz Sınavı ve 2. Ara Teslim - -
13 Plan, kesit, görünüşler - sunum
14 Plan, kesit, görünüşler - sunum
15 Plan, kesit, görünüşler - sunum
16/17 Proje Teslimi - -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mimari Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Çeşitli süreli yayınlar
 internet


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 0 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 5
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 5
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 5
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 5
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 5
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 5
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 191
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.64
Dersin AKTS Kredisi: 8