Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : IN 112

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Can understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personal and family information)
Can exchange information on familiar and routine matters
Can understand the main points of a text related to everyday life
Can produce simple connected text on topics of personal interest
Can describe his/her background in simple terms
Can give ideas, reasons and explanations for opinions and plans
Can deal with situations in an area where the language is spoken

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IN 112 İngilizce

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.

Dersin İçeriği : …. vardır (tekil), …. vardır (çoğul), çok, biraz, bir kaç, Sıklık zarfları; ne kadar sık, asla, nadiren, hemen hemen hiç, bazen, genellikle, herzaman. Basit geçmiş zaman (di’li geçmiş zaman), Neden….?, çünkü….. . Kıyaslama, kadar….. (sıfat), daha….. (sıfat), en ….. (sıfat), sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama, Gelecek zaman, Geçmiş zaman (Present Perfect), henüz, şimdi, zaten, daha once, hiç, bir kez, iki kez. Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman (Present Perfect Continious), ne zamandan beri….. ?, …… den beri.., yeterince, ….dığı zaman, iken.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Qustions with How+adjective, Expressions of quantity Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
2 Going to for future plans Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
3 Prepositions of movement-linking words (but, because,so, although) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
4 Time prepositions: in, on, at-permissons and requests Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
5 Comperatives and superlatives Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
6 telephoning-"should" for advice Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
7 suggestions-say and tell Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
8 midterm test (visa) Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
9 would like, like, would prefer, prefer Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
10 present perfect Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
11 have to- don´t have to Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
12 making and accepting apologies Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
13 "will" for predictions Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
14 present perfect, how long, since, for, giving opinions, agreeing and disagreeing Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
15 Repetition Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
16/17 Final Exam Ders Notları ve referans kitaplar Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  College English by Dr. Muhittin Ersungur
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır 1
2 B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
3 Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 1
4 Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 1
5 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
6 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 1
7 Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. 1
8 Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. 1
9 Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 1
10 Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. 1
11 Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. 1
12 Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
13 Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. 1
14 Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
15 Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 1
16 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
17 Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
18 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. 1
19 Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 38
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.52
Dersin AKTS Kredisi: 2