|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toplu Besleme |
|
Dersin Kodu |
: |
GM 460 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHİDE YAĞMUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ticari işletmelerde toplu beslenme ilkelerine ilişkin bilgi edinirler.
Yönetici gıda mühendisi olarak Hijyen/HACCP yönetim ve denetimi yapabilirler . Maliyet kontrolü becerisi kazanırlar. Toplu beslenme alanında sorun çözebilme yeteneği kazanırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ticari Nitelikte hizmet veren kuruluşların çeşitleri ve özellikleri;kurum beslenme servisi yönetimi,mutfak ve yemekhane planlaması,yiyeceklerin satın alınması,hazırlanması,depolanması,menü planlaması,kurum beslenme servislerinde hijyen ve sanitasyon ile ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
TOPLU BESLENME YAPILAN KURULUŞLARIN ÖZELLİKLERİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON, TOPLU BESLENME ÜRETİM SİSTEMLERİ, MENÜ YÖNETİM VE DENETİMİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE HİJYEN |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf dersliği, yemek fabrikaları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TOPLU BESLENME YAPILAN KURULUŞLAR, ÖZELLİKLERİ, TBS SİSTEMLERİ,YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
TBS’ DE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, TB ÇALIŞANLARININ ORGANİZASYONU,GÖREV TANIMLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
TBS´ DE FİZİKİ KOŞULLAR,MUTFAK VE YEMEKHANE DONANIMI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
TB’DE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER, YENİ TEKNOLOJİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
MENÜ YÖNETİM VE DENETİMİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
STANDART YEMEK TARİFELERİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE OLUŞAN ARTIKLAR VE ÖNLEME YOLLARI |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
SATIN ALMA TEKNİKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
DEPOLAMA İLKELERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
GENİŞ ÇAPTA HAZIRLAMA VE PİŞİRME YÖNTEMLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
TİCARİ İŞLETMELERDE SERVİS YÖNTEMLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
TBS’DE HİJYEN; TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE HACCP YAKLAŞIMI ; TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE KULLANILAN DENETİM LİSTELERİ( CHECK-LİST’LER) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE İŞ GÜVENLİĞİ; |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE MALİYET KONTROLÜ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Yiğit V,Duran T,Toplu Beslenme Teknolojisi,Ekin Yayıncılık ve Pazarlama,İstanbul,1997.
2-Dağ A,Yiyecek İçecek İşletmelerinde Standart Tarifeler Maliyet ve Hijyen Kontrolü,Meteksan Matbaacılık,Ankara,2006.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
5-Axler B H, Litrides CA. Ctyles of Food Service ,Food and Beverage Service, John Willey& Sons, USA 1990.
6-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder &Stoughton, London, 1995.
7- Spears MC, Foodservice Organizations A managerial and Systems Approach, Prentice HallEnglewood Cliffs, Ohio, 1995.
8- Feinstein A H, Stefanelli J M. Purchasing, Selection and Procurement for the HospitalityIndustry, Fifth Edition , John Wiley & Sons Inc, London, 2002
9-Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, KökYayıncılık, Ankara,1995
3-Gisslen W, Essentials of Professional Cooking ,John Wiley & Sons Inc, USA, 2004
4-Marriott N G, Principles of Food Sanitation, Fourth Edition, An Aspen Publication,Gaithersburg, Mayland, 1999
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
85 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
15 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
3 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
5 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
5 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
1 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
5 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
0 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
5 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
5 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
3 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
0 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
0 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
5 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
5 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|