Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toplu Besleme

Dersin Kodu : GM 460

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CAHİDE YAĞMUR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ticari işletmelerde toplu beslenme ilkelerine ilişkin bilgi edinirler.
Yönetici gıda mühendisi olarak Hijyen/HACCP yönetim ve denetimi yapabilirler .
Maliyet kontrolü becerisi kazanırlar.
Toplu beslenme alanında sorun çözebilme yeteneği kazanırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ticari Nitelikte hizmet veren kuruluşların çeşitleri ve özellikleri;kurum beslenme servisi yönetimi,mutfak ve yemekhane planlaması,yiyeceklerin satın alınması,hazırlanması,depolanması,menü planlaması,kurum beslenme servislerinde hijyen ve sanitasyon ile ilgili bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : TOPLU BESLENME YAPILAN KURULUŞLARIN ÖZELLİKLERİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON, TOPLU BESLENME ÜRETİM SİSTEMLERİ, MENÜ YÖNETİM VE DENETİMİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE HİJYEN

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf dersliği, yemek fabrikaları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 TOPLU BESLENME YAPILAN KURULUŞLAR, ÖZELLİKLERİ, TBS SİSTEMLERİ,YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 TBS’ DE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, TB ÇALIŞANLARININ ORGANİZASYONU,GÖREV TANIMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 TBS´ DE FİZİKİ KOŞULLAR,MUTFAK VE YEMEKHANE DONANIMI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 TB’DE KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER, YENİ TEKNOLOJİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 MENÜ YÖNETİM VE DENETİMİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 STANDART YEMEK TARİFELERİ, TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE OLUŞAN ARTIKLAR VE ÖNLEME YOLLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 ARA SINAV
9 SATIN ALMA TEKNİKLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 DEPOLAMA İLKELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 GENİŞ ÇAPTA HAZIRLAMA VE PİŞİRME YÖNTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 TİCARİ İŞLETMELERDE SERVİS YÖNTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 TBS’DE HİJYEN; TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE HACCP YAKLAŞIMI ; TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE KULLANILAN DENETİM LİSTELERİ( CHECK-LİST’LER) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE İŞ GÜVENLİĞİ; Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 TOPLU BESLENME SİSTEMLERİNDE MALİYET KONTROLÜ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 YIL SONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Yiğit V,Duran T,Toplu Beslenme Teknolojisi,Ekin Yayıncılık ve Pazarlama,İstanbul,1997.
 
 2-Dağ A,Yiyecek İçecek İşletmelerinde Standart Tarifeler Maliyet ve Hijyen Kontrolü,Meteksan Matbaacılık,Ankara,2006.
Diğer Kaynaklar  5-Axler B H, Litrides CA. Ctyles of Food Service ,Food and Beverage Service, John Willey& Sons, USA 1990.
 6-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder &Stoughton, London, 1995.
 7- Spears MC, Foodservice Organizations A managerial and Systems Approach, Prentice HallEnglewood Cliffs, Ohio, 1995.
 8- Feinstein A H, Stefanelli J M. Purchasing, Selection and Procurement for the HospitalityIndustry, Fifth Edition , John Wiley & Sons Inc, London, 2002
 9-Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, KökYayıncılık, Ankara,1995
 3-Gisslen W, Essentials of Professional Cooking ,John Wiley & Sons Inc, USA, 2004
 4-Marriott N G, Principles of Food Sanitation, Fourth Edition, An Aspen Publication,Gaithersburg, Mayland, 1999


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 85
    Ödev/Proje/Diğer 3 15
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır 5
2 Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir 3
3 1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur 5
4 Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer 5
5 Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir 1
6 Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar 5
7 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır 5
8 Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder 0
9 Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir 5
10 Ekip çalışmasına uyum sağlar 5
11 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir 3
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir 3
13 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
14 Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir 0
15 Meslek etiğine saygılı olur 5
16 Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir 5
17 Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur 5
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 63
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.52
Dersin AKTS Kredisi: 3