|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğrenme Kuramları 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS223 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel öğrenme kuramlarını tanımlar. Öğrenmenin ruhbilimsel ve edimsel boyutlarını kavrar. Yabancı dil öğrenme kuramları ile yöntemleri arasında ilişki kurar. Yetişkinlere ve çocuklara yabancı dil öğretiminin yöntemsel temellerini kavrar. Hata analizi hakkında bilgi edinir. Kendi öğretme yöntemini oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dil öğrenme ve öğretme konusunda bilinçlendirme, temel öğrenme kuramlarını kavrama, kuram ile dil öğretimi yöntemleri arasında ilişki kurabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel öğrenme kuramları, yabancı dil öğrenme hipotezleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Klasik öğrenme kuramları |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Davranışçılık, bilişselcilik, yapılandırmacılık |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Karşıtlık hipotezi |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Özdeşlik hipotezi |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
5 |
Aradil hipotezi |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Girdi hipozezleri |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
7 |
Anlam müzakeresi hipotezleri |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Çıktı hipotezleri, etkileşim hipotezleri |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
10 |
Desteklenen çıktı hipotezleri, konu kontrol hipotezleri |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
11 |
Dinleyici ve kendini düzeltme hipotezi |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
12 |
Monitor kuramı |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
13 |
Monitor kuramının alternatifleri |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
14 |
Pratik uygulamalar |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
15 |
Özet |
lgili kaynakları okuma ve araştırma |
Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gert, H. (1986): Studienbuch: Grundlagen für den Unterricht im Fach DaF, Schöningh, München.
Edmondson, W.; House, J.(2000): Einführung in die Sprachforschung, Franke, Tübingen.
Özden, Y. (2005): Öğrenme ve Öğretme, Pegem, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
4 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
4 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
4 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|