Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğrenme Kuramları 1

Dersin Kodu : YDS223

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel öğrenme kuramlarını tanımlar.
Öğrenmenin ruhbilimsel ve edimsel boyutlarını kavrar.
Yabancı dil öğrenme kuramları ile yöntemleri arasında ilişki kurar.
Yetişkinlere ve çocuklara yabancı dil öğretiminin yöntemsel temellerini kavrar.
Hata analizi hakkında bilgi edinir.
Kendi öğretme yöntemini oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dil öğrenme ve öğretme konusunda bilinçlendirme, temel öğrenme kuramlarını kavrama, kuram ile dil öğretimi yöntemleri arasında ilişki kurabilme.

Dersin İçeriği : Genel öğrenme kuramları, yabancı dil öğrenme hipotezleri.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Klasik öğrenme kuramları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Davranışçılık, bilişselcilik, yapılandırmacılık lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Karşıtlık hipotezi lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Özdeşlik hipotezi lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
5 Aradil hipotezi lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Girdi hipozezleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
7 Anlam müzakeresi hipotezleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
8 Arasınav Yazılı Sınav
9 Çıktı hipotezleri, etkileşim hipotezleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
10 Desteklenen çıktı hipotezleri, konu kontrol hipotezleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
11 Dinleyici ve kendini düzeltme hipotezi lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
12 Monitor kuramı lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
13 Monitor kuramının alternatifleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
14 Pratik uygulamalar lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
15 Özet lgili kaynakları okuma ve araştırma Sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gert, H. (1986): Studienbuch: Grundlagen für den Unterricht im Fach DaF, Schöningh, München.
 Edmondson, W.; House, J.(2000): Einführung in die Sprachforschung, Franke, Tübingen.
 Özden, Y. (2005): Öğrenme ve Öğretme, Pegem, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 4
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 3
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3