Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk Edebiyatı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS219 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuk edebiyatının genel olarak edebiyat kavramı içindeki yerini bilir. Çocuk edebiyatına niye gerek duyulduğunu anlar. Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri bilir Çocuğun gelişim evrelerini bilir Çocuğun içinde bulunduğu döneme göre kitap seçmesi gerektiğini bilir. Okul öncesi ve ilköğretim 1., 2. ve 3.sınıf öğrencileri için masalın katkısını bilir. Çocuğa masal anlatırken nelere dikkat edileceğini bilir. Destan- efsanenin çocuğa nasıl verilmesi gerektiğini ve neler kazandıracağını bilir. Şiir ve fablın çocuk eğitimindeki önemini kavrar. Çocuk şiirlerinin özelliklerini ve çocuğa nasıl şiir ezberletileceğini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuk edebiyatını türleriyle birlikte tanıtmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders ile edebiyatın tanımı ve özellikleri verilecektir. Ayrıca, bu ders kapsamında ayrıntılı olarak çocuk edebiyatının tanımı, çocuk edebiyatı ile ilgili etkinliklerin planlanması ve çocuk kitaplarının incelenmesi konuları üzerinde durulacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çocuk edebiyatının tanımı, kapsamı |
|
|
|
2 |
Çocuğun gelişim evreleri |
|
|
|
3 |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler |
|
|
|
4 |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler |
|
|
|
5 |
Masalın çocuk eğitimindeki işlevi |
|
|
|
6 |
Çocuk Edebiyatında Masal türü |
|
|
|
7 |
Ders tekrarı |
|
|
|
8 |
Ara sınavı |
|
|
|
9 |
Destan’ın çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında destan türü |
|
|
|
10 |
Efsanenin çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında efsane türü |
|
|
|
11 |
Çocuk eğitiminde şiirin işlevi ve çocuk edebiyatında şiir türü |
|
|
|
12 |
Çocuk edebiyatında şiir türü |
|
|
|
13 |
Çocuk şiirlerinin özellikleri |
|
|
|
14 |
Çocuk şiiri örnekleri ve değerlendirme |
|
|
|
15 |
Çocuk eğitiminde fablın işlevi ve çocuk edebiyatında fabl türü |
|
|
|
16/17 |
final sınav |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
5 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
5 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|