Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Edebiyatı 1

Dersin Kodu : YDS219

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk edebiyatının genel olarak edebiyat kavramı içindeki yerini bilir.
Çocuk edebiyatına niye gerek duyulduğunu anlar.
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri bilir
Çocuğun gelişim evrelerini bilir
Çocuğun içinde bulunduğu döneme göre kitap seçmesi gerektiğini bilir.
Okul öncesi ve ilköğretim 1., 2. ve 3.sınıf öğrencileri için masalın katkısını bilir.
Çocuğa masal anlatırken nelere dikkat edileceğini bilir.
Destan- efsanenin çocuğa nasıl verilmesi gerektiğini ve neler kazandıracağını bilir.
Şiir ve fablın çocuk eğitimindeki önemini kavrar.
Çocuk şiirlerinin özelliklerini ve çocuğa nasıl şiir ezberletileceğini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk edebiyatını türleriyle birlikte tanıtmak

Dersin İçeriği : Bu ders ile edebiyatın tanımı ve özellikleri verilecektir. Ayrıca, bu ders kapsamında ayrıntılı olarak çocuk edebiyatının tanımı, çocuk edebiyatı ile ilgili etkinliklerin planlanması ve çocuk kitaplarının incelenmesi konuları üzerinde durulacaktır.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuk edebiyatının tanımı, kapsamı
2 Çocuğun gelişim evreleri
3 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
4 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
5 Masalın çocuk eğitimindeki işlevi
6 Çocuk Edebiyatında Masal türü
7 Ders tekrarı
8 Ara sınavı
9 Destan’ın çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında destan türü
10 Efsanenin çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında efsane türü
11 Çocuk eğitiminde şiirin işlevi ve çocuk edebiyatında şiir türü
12 Çocuk edebiyatında şiir türü
13 Çocuk şiirlerinin özellikleri
14 Çocuk şiiri örnekleri ve değerlendirme
15 Çocuk eğitiminde fablın işlevi ve çocuk edebiyatında fabl türü
16/17 final sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mustafa Ruhi Şirin, 99 Soruda Çocuk Edebiyatı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 5
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 5
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 5
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 5
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 5
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 5
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3