Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Şarkılarla Almanca 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS107 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. AYNUR UĞUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şarkılar yardımıyla dil becerileri etkili bir şekilde öğrencilere kazandırabilir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı yabancı dil öğretiminde şarkıların dil becerilerini geliştirmedeki etkililiğini belirlemektir. Bu amaçla şarkıların yabancı dil öğretiminde dinleme, konuşma, okuma, yazma gibi dört temel dil becerisini ve telaffuz, kelime öğretimi ve dilbilgisi gibi alt becerileri geliştirmedeki rolü belirlenmeye çalışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme, özgün okuma, konuşma, şiir dinleme, bunlara ilişkin öğrencilerin etkin katılımlarıyla etkileşime dayalı şarkı söyleme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
"Neunundneunzig Luftballons" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
2 |
"Neunundneunzig Luftballons" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
3 |
Şarkılarla Almanca dersi için materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemleri |
Öğrenci sunum ve proje örneklerini sınıfa götürmek |
Ders anlatımı |
|
4 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
5 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
6 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
7 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Sözlü sınav |
|
9 |
"Sie liegt in meinen Armen" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
10 |
"Sie liegt in meinen Armen" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
11 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
12 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
13 |
Öğrenci sunumu |
Sunumu izleme ve değerlendirme |
Grup Sunumu / Eleştiri/ Tartışma |
|
14 |
"Wunder geschehen" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
15 |
"Wunder geschehen" isimli şarkının işlenmesi |
Şarkı sözlerini ve video görselini hazırlama |
Dinleme/ Çeviri |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
4 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
1 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
1 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
1 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
1 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
2 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
2 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|