|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mekan Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi F.YEŞİM GÜRANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci; mekân tasarımı kavramının öğelerini tanır. İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların tasarlanması becerisini kazanır. Mekânı kullanacak kullanıcı profiline göre işlev şeması oluşturma becerisi edinir. Kullanıcı gereksinimlerinin mekân tasarımı üzerine etkisini fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci; mekân tasarımı kavramının öğelerini tanır. İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların tasarlanması becerisini kazanır. Mekânı kullanacak kullanıcı profiline göre işlev şeması oluşturma becerisi edinir. Kullanıcı gereksinimlerinin mekân tasarımı üzerine etkisini fark eder. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mekân: mekânın tanımı, iç mimaride mekân kavramı, mekânın oluşum öğeleri, insan eylemleri, eylem alanları, mekânda örgütlenme ilkeleri: tasarımın tanımı, tasarım öğeleri, tasarım yöntemleri: algı, algının tanımı, algılama süreci algı psikolojisi, tasarım yasaları, iç mimaride mekân algısı: analiz: analiz tanımı, analizin amacı, analizin yöntemleri, mekân analizi, mekanın fiziksel ve psikolojik analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mekanın tanımı, yöntem. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
2 |
Mekanın tanımı, yöntem. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
3 |
İnsan eylemleri. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
4 |
Mekan algısı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
5 |
Mekan algısı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
6 |
Tasarımın tanımı, tasarım prensipleri. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
7 |
Tasarımın tanımı, tasarım prensipleri. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme |
|
9 |
Konut mekanı tanımı, balon diyagram oluşturma. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
10 |
Konut mekanı tanımı, balon diyagram oluşturma. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
11 |
Mekan gereksinimleri listesi oluşturma. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
12 |
Mekan gereksinimleri listesi oluşturma. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
13 |
Konut iç mekan tasarımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
14 |
Konut iç mekan tasarımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
15 |
Konut iç mekan tasarımı. |
Standart derslik teknolojileri, projektör, bilgisayar |
Düz anlatım, tartışma, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DeChiara, Joseph. “Time Saver Standards for Interior Design and Space Planning” McGraw Hill.
Ching, Francis. “Architecture: Form, space and order” Wiley and Sons.
Ching, Francis. “İç Mekân Tasarımı” Yapı Endüstri Merkezi.
DeChiara, Joseph. “Time Saver Standards for Housing and Residential Development” McGraw Hill.
Yıldız, Mualla. “Eğitim-Öğretim-Araştırma Uygulama Çalışmaları”.
Panero, Julius. “Human Dimension and Interior Space: A source book of design reference” Whitney Library.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
4 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
2 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
5 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
5 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
4 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
3 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
2 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
5 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
2 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|