|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Müzik Bilgileri |
|
Dersin Kodu |
: |
GSS301 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğru ve dengeli bir müzik bilgisi. Aktif müzik yapmak için kazanım. Çalgı kullanabilmede avantaj. Müziksel eleştiri gücü. Müzik alanında yorum ve bilgi özgüveni. Bilgilerini başkalarına aktarabilme. Etkin ve aktif olarak müzik yapabilme yetisi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müziğin genel özellikleri ele alınarak; bu sanatın yapısı, türleri, aşamaları, nota bilgileri, dönemlerin stil ve özelliklerinin öğretilmesi, öğrencide müzik genel kültürünün oluşturulması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel tarihsel aşamalarda sanatın bir kolu olan müziğin, diğer sanat dalları ile etkileşimi ve gelişimi. Nota, aralık kavramları, dünyada ortak kullanılan belli başlı müzik terimleri, müzik formlarına genel bir bakış, opera, senfoni, koro, konçerto ve dizi kavramlarının analiz edilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimari Stüdyo 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, ders hakkında bilgi. |
Dersin yapısı, işleyişi. |
Teorik anlatım |
|
2 |
Porte, nota, sol, la, fa notaları. |
Notaların tanıtılması. |
Teori ve Uygulama |
|
3 |
Mi, re, do sesleri. Aralık alıştırmaları. |
Notaların tanıtılması. |
Teori ve Uygulama |
|
4 |
Si, do sesleri “Dostluk”. |
Notaların tanıtılması. |
Teori ve Uygulama |
|
5 |
Hız Terimleri ( allegro, moderato) “Hanım Kız”.
|
Hız terimleri. |
Teori ve Uygulama |
|
6 |
Gürlük Terimleri (cresch, chendo) “Turnalar”.
|
Gürlük terimlerinin işlevleri.
|
Teori ve Uygulama |
|
7 |
Aksak Ritimler (7/8, 9/8) “Ağasar Dereleri”.
|
Aksak Ritimlerin işlevleri. |
Teori ve Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Çokseslilik “Rüzgar”.
|
Çoksesliliğe giriş. |
Teori ve Uygulama |
|
10 |
Ses, Çalgı Müziği; Orkestra, Koro. |
Ses ve çalgı müziğinin tanıtılması. |
Teori ve dinleti |
|
11 |
Barok, Klasik dönem “Vivaldi, Mozart".
|
Barok ve Klasik dönem özelliklerinin tanıtılması. |
Teori ve dinleti |
|
12 |
Romantik, Çağdaş dönem "Schubert, Saygun".
|
Romantik, Çağdaş dönem özelliklerinin tanıtılması.
|
Teori ve dinleti |
|
13 |
Müzikal Dinamikler, Entonasyon “Kış”.
|
Müzikal Dinamikler ve Entonasyon hakkında bilgi.
|
Teori ve dinleti |
|
14 |
Senfoni Köçekçe, U. C. Erkin. Konçerto Piyano Konçertosu, Mozart.
|
Senfoni ve Konçerto hakkında bilgi. |
Teori ve dinleti |
|
15 |
Türler: Opera ,Caz, Pop, Rock, Arabesk, Türk Sanat Müziği, Halk Müziği. |
Müzik türlerinin özelliklerinin tanıtılması.
|
Teori ve dinleti |
|
16/17 |
Final sınavı |
Değerlendirme |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Say, A. (2006). "Müzik Tarihi", Sözkesen Matbaası, ISBN: 975-7436-18-6, Ankara.
Egüz, S. (1976). "Toplu Ses Eğitimi I", Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.
Yener, F. (1983). "Müzik Klavuzu", Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Yıldırım, S., Akkuş, B., Tanrıkorur, C. (1989). "Müzik 1-2-3", T.T.K. Basımevi, M.E.B.Y.: 985, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
1 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
0 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
0 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
0 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
0 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
0 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
0 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
0 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
0 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
1 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
2 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
0 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
0 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
0 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
5 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
0 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|