|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Engineering Projects |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN429 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Otomotiv mühendisliği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi, Proje planlama becerisi, Araştırma tekniklerini tanıma, kaynak tarama, verilere ulaşma ve analiz yapabilme becerisi, Proje raporlama ve sunum becerisi, bireysel çalışma, takım çalışması ve çok dişiplinli takımlarda çalışabilme becerisi, Otomotiv alanında mesleki uygulama çalışmalarında etik, hukuki, sosyal, sağlık ve çevre konularını değerlendirme yeteneği
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin öğretim planında yer alan derslerden aldığı bilgileri kullanarak otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda mesleki uygulamaya yönelik çalışmalarda beceri kazanmasını amaçlayan bir çalışmadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Proje konusu belirlenmesi ve seçimi, Proje konusu tanımı ve iş planı, Kaynak araştırması, Proje çözüm yönteminin belirlenmesi, Ara rapor, Proje çalışması, Proje raporlanması, Proje sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje konusu belirlenmesi ve seçimi |
Literatür taraması |
Araştırma |
|
2 |
Proje konusu tanımı ve iş planı |
Araştırma |
Araştırma |
|
3 |
Kaynak araştırması |
Araştırma |
Araştırma |
|
4 |
Kaynak araştırması |
Araştırma |
Araştırma |
|
5 |
Proje çözüm yönteminin belirlenmesi |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
6 |
Proje çözüm yönteminin belirlenmesi |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
7 |
Proje yönteminin çözüm belirlenmesi |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
8 |
Ara sınav |
Araştırma ve tekrarlama |
Sözlü sınav |
|
9 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
10 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
11 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
12 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
13 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
14 |
Proje çalışması |
Araştırma ve deney |
Araştırma ve deney |
|
15 |
Proje raporlanması |
Araştırma ve deney sonuçlarına göre raporlama |
Araştırma ve deney sonuçlarına göre raporlama |
|
16/17 |
Proje sunumu (Final sınavı) |
Araştırma ve tekrarlama |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Literatürde yer alan kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
37 |
37 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 136 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|