Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Basic Die Technologies

Dersin Kodu : MES419

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Endüstriyel alanda kalıp tasarlama ve makine elemanlarının imalatını gerçekleştirme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : hiçbiri

Dersin Amacı : Seri imalat tekniklerinden biri olan kalıpçılık hakkında detaylı bilgi vermek ve bilgisayarla kalıp tasarımı yapmak.

Dersin İçeriği : Basit delme, çizim, hacim kalıp bükme, giriş, malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, döküm ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, kalıp kesim, boşluk kesim, boşluk melek, döküm ve işlevleri kompozit elemanları giriş, kök tutucu yerleştirme ile, delme-kesme kalıp tasarımı ve montaj. Kalıp kesim için gerekli hesaplamaları. Arızalı parça ve çözüm yolları. Kalıp tasarımı, imalat ve uygulama alanı bükme veya çizim ile ilgili teknikleri geliştirmek giriş ve uygulama.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : derslik, bilgisayar labaoratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Basit delme, çizim, ses döküm için bükme, giriş, sözel
2 kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, sözel
3 malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, sözel
4 malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, sözel
5 kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, sözel
6 kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, sözel
7 kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, sözel
8 kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, sözel
9 arasınav yazılı
10 kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, özel
11 kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, sözel
12 zımba tutucu, delme-kesme kalıp tasarımı ve montaj yerleştirerek. sözel
13 Kalıp kesim için gerekli hesaplamaları. Arızalı parça ve çözüm yolları. Kalıp tasarımı, imalat ve uygulama alanı bükme veya çizim ile ilgili teknikleri geliştirmek giriş ve uygulama. sözel
14 Solid Works programı ile kalıp tasarımı bilgisayar laboratuvarı
15 Solid Works programı ile kalıp tasarımı bilgisayar laboratuvarı
16/17 Final sınavı bil lab


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Steel Heat Treatment Handbook, Second Edition - 2 Volume Set, Edited by George E. Totten.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4