|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Basic Die Technologies |
|
Dersin Kodu |
: |
MES419 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endüstriyel alanda kalıp tasarlama ve makine elemanlarının imalatını gerçekleştirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
hiçbiri |
|
Dersin Amacı |
: |
Seri imalat tekniklerinden biri olan kalıpçılık hakkında detaylı bilgi vermek ve bilgisayarla kalıp tasarımı yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Basit delme, çizim, hacim kalıp bükme, giriş, malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, döküm ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, kalıp kesim, boşluk kesim, boşluk melek, döküm ve işlevleri kompozit elemanları giriş, kök tutucu yerleştirme ile, delme-kesme kalıp tasarımı ve montaj. Kalıp kesim için gerekli hesaplamaları. Arızalı parça ve çözüm yolları. Kalıp tasarımı, imalat ve uygulama alanı bükme veya çizim ile ilgili teknikleri geliştirmek giriş ve uygulama. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik, bilgisayar labaoratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Basit delme, çizim, ses döküm için bükme, giriş, |
|
sözel |
|
2 |
kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, |
|
sözel |
|
3 |
malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, |
|
sözel |
|
4 |
malzeme seçimi, kalıp üretiminde kullanılan araçlara giriş, |
|
sözel |
|
5 |
kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, |
|
sözel |
|
6 |
kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, |
|
sözel |
|
7 |
kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, |
|
sözel |
|
8 |
kalıp ana süreçleri, törpüleme işaretleme, delme, raybalama, süreçler bağlantılarını ve dokunarak, |
|
sözel |
|
9 |
arasınav |
|
yazılı |
|
10 |
kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, |
|
özel |
|
11 |
kalıp kesme kalıp ve işlevleri kompozit elemanları giriş ile boşluk, boşluk kesme, |
|
sözel |
|
12 |
zımba tutucu, delme-kesme kalıp tasarımı ve montaj yerleştirerek. |
|
sözel |
|
13 |
Kalıp kesim için gerekli hesaplamaları. Arızalı parça ve çözüm yolları. Kalıp tasarımı, imalat ve uygulama alanı bükme veya çizim ile ilgili teknikleri geliştirmek giriş ve uygulama. |
|
sözel |
|
14 |
Solid Works programı ile kalıp tasarımı |
|
bilgisayar laboratuvarı |
|
15 |
Solid Works programı ile kalıp tasarımı |
|
bilgisayar laboratuvarı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
bil lab |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Steel Heat Treatment Handbook, Second Edition - 2 Volume Set, Edited by George E. Totten.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|