|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG12P 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin etik kurallara uygun olarak alanıyla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik bir bilimsel çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
IIBF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
9 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Belirlenen konunun sunumu |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
yazılı ve sozlu sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konu ile ilgili tüm yazılı kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
4 |
|
2 |
Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin uygulanması sonucunda elde edilen bulguların nasıl yorumlanacağını öğretir. |
4 |
|
3 |
Karşılaşılan işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. |
5 |
|
4 |
Geleneksel yaklaşımın yöntemleri sorgular; gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
5 |
Türkçenin ve bunun yanında en az bir yabancı dilin akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanmasını sağlar. |
4 |
|
6 |
Temel mali tabloları doğru analiz ederek mali işletmeler için en uygun sonuca ulaşılmasını sağlar. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı teşvik eder. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alan ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanmayı, elde ettiği bilgileri sentezlemeyi ve etkin biçimde sunmayı öğretir. |
5 |
|
10 |
Bankacılık sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun finansal yönetim yaklaşımının yöntemini belirler ve uygular |
3 |
|
11 |
Sermaye Piyasalarını; araçlarını ve kurumlarını tanıtarak, kişinin sahip olduğu BIST ve Dünya Borsaları ile ilgili geniş bilgiyi, kendi alanında en iyi şekilde kullanmasına yardımcı olur. |
3 |
|
12 |
Finans fonksiyonunun temel kuramsal modellerini ve sayısal yöntemlerini tanımlayıp kullanım amaçlarını açıklar. Ayrıca her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
4 |
|
13 |
Mali şirketlerin stratejik ve operasyonel planlarının analiz edilebilmesini sağlar ve ortaya çıkan sorunlarda çözüm bulunması için yeterli bilgi birikimi oluşturur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|