Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anaçalgı I

Dersin Kodu : MÜZ 701

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR
Prof. SAIDABEHBUDOVA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER
Prof. IRINEIASHVILI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir.
Müzikal hafızası gelişim gösterir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.

Dersin İçeriği : Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dönem içinde çalışılacak eserlerin belirlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Barok sonatın deşifresi Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Barok sonatın teknik olarak çalışılması Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Barok sonatın birinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Etüdün dinlenmesi Serbest eserin verilmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Barok sonatın ikinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Etüdün dinlenmesi Serbest eserin teknik olarak çalışılması Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
6 Barok sonatın üçüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması Serbest eserin müzikal olarak çalışılması Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
7 Barok sonatın dördüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışmasthirdı Serbest eserin dinlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
8 Barok sonatın bütün bölümlerinin teknik ve müzikalite çalışması Serbest eserin tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
9 Konçertonun deşifresi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin deşifresi (Piyano) Etüdün dinlenmesi Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
10 Konçertonun birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
11 Konçertonun birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
12 Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
13 Konçertonun üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
14 Etüdün dinlenmesi Barok sonatın tamamının teknik ve müzikal çalışması Konçertonun tamamının teknik ve müzikal çalışması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin tamamının teknik ve müzikal çalışması (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
15 Final sınavına hazırlık Etüdün dinlenmesi Barok sonatın tamamının dinlenmesi Konçertonun tamamının dinlenmesi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar) Klasik eserin tamamının dinlenmesi (Piyano) Bireysel Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
16/17 Final Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  PİYANO-J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),Partitalar,Trancription,Toccatalar; W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar F.Schubert Sonatlar;F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler,Prelüdler;C.Debussy Etütler;A.Scriabin Etütler; Schumann Senfonik Etüdler,Carnaval,Kreisleriana,Toccata;Chopin İmpromtus,Polonez,Prelüd,Noktürn,Scherzo;Brahms Sonatlar,51 Egzersiz,Paganini ve Handel Varyasyonları;Liszt Rapsodiler,Polonezler,Deux Legends,Mephisto Waltz,Paraphrases,İspanyol Rapsodisi; Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes,Etüdler;Saygun Etüdler; Ravel Miroirs;Scriabin,Prokofiev,Alban Berg,Bartok Sonatlar
 ÜFLEMELİ-VURMALI ÇALGILAR: W.A.MOZART - Konçerto, JOLİVET - Konçerto, HUMMEL - Konçerto , H.TOMASİ - Konçerto, ALMENRADER - İntroduktion und Variations, O.NUSSİO - Varizioni, R.STRAUSS - Konçerto No 1, BEETHOVEN - Sonat, P. HİNDEMİTH - Sonata F.DAVİD - Concertino, TROMMEL - Suit, F.KRÜGER - Ungarische Weisen, KORSAKOV - Bumble Bee, J.BECK - Sonat, Orkestra Soloları E.BOZZA - İmage, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, MOLUQUE - Konçerto, A.JOLİVET - Konçerto, F.DEVİENNE - Konçerto, W.A.MOZART - Konçerto Re Majör, POULENC - Sonat, W.A.MOZART - Konçerto Do Majör, J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique , C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie, D. DONDEYNE – Triptyque , D. DONDEYNE – Sonatina, H. GAGNEBIN – Andante et Allegro , R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück, M. MIHALOVICI – Musique Nocturne , . I. STRAVINSKY – 3 Pieces, I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique, W. A. MOZART – Concerto Kv. 622, SAİNT-SEANS - Sonat
 YAYLI ÇALGILAR: ETÜT: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE KONÇERTOLAR: S. BARBER, B. BARTOK, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOW, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON KONÇERTOLAR: P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, H. VİLLA-LOBOS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 4
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 5
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 5
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 5
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 5
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 5
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4