|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anaçalgı I |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Prof. SAIDABEHBUDOVA Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Prof. IRINEIASHVILI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. Müzikal hafızası gelişim gösterir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem içinde çalışılacak eserlerin belirlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Barok sonatın deşifresi
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Barok sonatın teknik olarak çalışılması
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Barok sonatın birinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması
Etüdün dinlenmesi
Serbest eserin verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Barok sonatın ikinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması
Etüdün dinlenmesi
Serbest eserin teknik olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Barok sonatın üçüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması
Serbest eserin müzikal olarak çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Barok sonatın dördüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışmasthirdı
Serbest eserin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Barok sonatın bütün bölümlerinin teknik ve müzikalite çalışması
Serbest eserin tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Konçertonun deşifresi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin deşifresi (Piyano)
Etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Konçertonun birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin birinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Konçertonun birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin birinci ve ikinci bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin ikinci ve üçüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Konçertonun üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin üçüncü ve dördüncü bölümünün teknik olarak çalışılması (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Etüdün dinlenmesi
Barok sonatın tamamının teknik ve müzikal çalışması
Konçertonun tamamının teknik ve müzikal çalışması (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin tamamının teknik ve müzikal çalışması (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Final sınavına hazırlık
Etüdün dinlenmesi
Barok sonatın tamamının dinlenmesi
Konçertonun tamamının dinlenmesi (Üflemeli-Vurmalı Çalgılar, Yaylı Çalgılar)
Klasik eserin tamamının dinlenmesi (Piyano) |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PİYANO-J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),Partitalar,Trancription,Toccatalar; W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar F.Schubert Sonatlar;F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler,Prelüdler;C.Debussy Etütler;A.Scriabin Etütler; Schumann Senfonik Etüdler,Carnaval,Kreisleriana,Toccata;Chopin İmpromtus,Polonez,Prelüd,Noktürn,Scherzo;Brahms Sonatlar,51 Egzersiz,Paganini ve Handel Varyasyonları;Liszt Rapsodiler,Polonezler,Deux Legends,Mephisto Waltz,Paraphrases,İspanyol Rapsodisi; Debussy Prelüdler,İmages,Masques,Estampes,Etüdler;Saygun Etüdler; Ravel Miroirs;Scriabin,Prokofiev,Alban Berg,Bartok Sonatlar
ÜFLEMELİ-VURMALI ÇALGILAR: W.A.MOZART - Konçerto, JOLİVET - Konçerto, HUMMEL - Konçerto , H.TOMASİ - Konçerto, ALMENRADER - İntroduktion und Variations, O.NUSSİO - Varizioni, R.STRAUSS - Konçerto No 1, BEETHOVEN - Sonat, P. HİNDEMİTH - Sonata F.DAVİD - Concertino, TROMMEL - Suit, F.KRÜGER - Ungarische Weisen, KORSAKOV - Bumble Bee, J.BECK - Sonat, Orkestra Soloları E.BOZZA - İmage, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, MOLUQUE - Konçerto, A.JOLİVET - Konçerto, F.DEVİENNE - Konçerto, W.A.MOZART - Konçerto Re Majör, POULENC - Sonat, W.A.MOZART - Konçerto Do Majör, J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique , C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie, D. DONDEYNE – Triptyque , D. DONDEYNE – Sonatina, H. GAGNEBIN – Andante et Allegro , R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück, M. MIHALOVICI – Musique Nocturne , . I. STRAVINSKY – 3 Pieces, I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique, W. A. MOZART – Concerto Kv. 622, SAİNT-SEANS - Sonat
YAYLI ÇALGILAR: ETÜT: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE
KONÇERTOLAR: S. BARBER, B. BARTOK, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOW, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON
KONÇERTOLAR: P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, H. VİLLA-LOBOS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ
EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ
EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE
SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
5 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
5 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
5 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
5 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|